بارش برف و باران در برخی مناطق کشور/ آسمان تهران نیمه ابری است

به گزارش رکنا، براساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز با فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، جنوب و بتدریج در مرکز، شرق و جنوب شرق کشور بارش باران، رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در برخی مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

در بعدازظهر با شمالی شدن جریان‌ها بر روی دریای خزر، بارش در سواحل شمالی، شمال غرب و شمال شرق کشور آغاز می‌شود و شدت بارش در غرب کردستان، غرب کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، شمال و غرب اصفهان، شرق سمنان، غرب خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی است که در استان‌های جنوبی رگبار و رعد و برق، سبب آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود و در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس بارش برف و لغزندگی جاده‌ها پیش بینی می‌شود.

این سامانه دوشنبه در سواحل دریای خزر، شرق، شمال شرق، جنوب شرق و برخی مناطق شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور فعال بوده و در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی بارش شدت بیشتری خواهد داشت.

روز سه شنبه با ادامه فعالیت این سامانه بارش باران در سواحل دریای خزر و بارش باران و برف در شمال شرق، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس شمالی در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش بینی می‌شود.

از اواخر امروز و طی روز دوشنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود و امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق مواج و طوفانی خواهد بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 464886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟