جمعه بارش برف در تهران/ بارش باران، برف و وزش باد شدید در اکثر نقاط کشور

به گزارش رکنا، احد وظیفهدرباره وضعیت آب و هوایی چند روز آینده کشور اظهار کرد: از بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارشی بارش باران و برف و در بعضی ساعات وزش باد شدید در استان‌های واقع شمال غرب، غرب، غرب سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود. در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال ایلام و در استان‌های گیلان و اردبیل با وزش باد شدید رو به رو خواهیم شد.

وظیفه در ادامه بیان کرد: در روز جمعه بارش برف و وزش باد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، همدان، بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در کرمانشاه، مرکزی، لرستان، گیلان، مازندران، تهران، البرز، قزوین، شمال سمنان، غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات شمال خوزستان، ارتفاعات ایلام، شمال خراسان شمالی و درجنوب ایلام و شمال و شرق خوزستان گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت واحتمال خیزش گردوخاک مواجه خواهیم شد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه با بیان اینکه این پدیده شنبه نیز در کشور پا برجاست افزود: برای روز شنبه با بارش باران و وزش باد، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال فارس، شرق خوزستان، شرق لرستان، یزد، برخی نقاط کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و شمال هرمزگان و وزش باد شدید در برخی مناطق استان‌های هرمزگان، سیستان وبلوچستان، یزد، کرمان وخراسان جنوبی.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: در جاده‌های کوهستانی استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و شمال شرق کشور کولاک برف، لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید پیش بینی می‌شود. از این رو توصیه می‌گردد تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 462849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟