پابندی هوشمند که می‌تواند نقش زندان را بازی کند

یکی از این مجرمان که در اوکلند ساکن است باید روزانه در شهر به دنبال پریز برق باشد و کنار آن بنشیند تا این دستگاه شارژ شود. یک کابل همیشه از داخل کفش به پریز برق وصل می‌شود و هنگامی که این دستگاه شارژ می‌شود بر اساس قوانین نمی‌شود پا را روی زمین گذاشت. اگر وی این دستگاه را شارژ نکند یا از محدوده مشخص شده برای شارژ آن خارج شود پلیس وی را دستگیر می‌کند. علاوه‌بر این استفاده از این دستگاه مجانی نیست و بخش عظیمی از درآمد ماهانه مجرمان برای استفاده از این پابند مصرف می‌شود. البته در برخی ایالت‌ها دولت این هزینه را پرداخت می‌کند.

استفاده از این دستگاه همزمان که می‌تواند جایگزین زندان باشد، می‌تواند شرایط حبس انفرادی را برای افراد به وجود آورد. این روش هزینه نگهداری مجرمان در زندان را کاهش داده است کما اینکه تاثیر روانی بسیار بدتری روی مجرمان دارد. چرا که اگر در زمان مشخصی موفق به شارژ دستگاه نشوند (مثلا در ترافیک بمانند) پلیس سریعا آنها را دستگیر می‌کند.

به نقل از سایت رکنا یکی دیگر از مجرمان نیز روزانه ۲۵ دلار برای استفاده از پابند مخصوص بپردازد و زیر نظر ماموران و با استفاده از دستگاه جی‌پی‌اس زندگی کند. وی اعتقاد دارد این دستگاه نه تنها فرصت کنار خانواده‌ بودن را برای وی راحت‌تر نکرده است، بلکه زندگی برایش تبدیل به کابوس شبانه‌روزی شده است و زندگی‌اش را وحشتناک کرده است.

دادگستری ایالات متحده همکاری وسیعی را با شرکت‌های خصوصی شروع کرده است که بتواند از این ابزارهای الکترونیکی سریعا استفاده کند و هزینه‌ها را کاهش داده و اطلاعات بسیار دقیق‌تری از زندگی مجرمان به دست بیاورد. البته با اینکه این دستگاه استفاده‌ی زیادی در تمام ایالت‌های آمریکا دارد اما هنوز گزارشی وجود ندارد که این دستگاه دقیقا به چه شکل و چه اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند.

نتیجه‌ی استفاده از این دستبندها و پابندها نیز هنوز مشخص نیست؛ که چه تاثیری در رفتارهای مجرمان دارد؛ آیا باعث می‌شود امنیت عمومی برقرار شود؟ یا چقدر باعث فرار مجرمان می‌شود؟ البته چیزی که واضح است خیلی از این تبهکاران می‌توانند در خانه بمانند و خرید و فروش مواد مخدر را در منزل خود انجام دهند. بنابراین دولت آمریکا نیازمند وضع قوانین دقیق و جدید برای تعیین شاخص عملکرد و استفاده از این مچ‌بند‌ها است تا به صورت قوانین آشکار وجود داشته باشند.

اخبار اجتماعی و حوادث هر روز در خبرگزاری‌های ایرانی و خارجی پوشش داده می‌شوند که پربازدیدترین و مهم‌ترین آن‌ها را در سایت خبری جمع‌آوری می‌کنیم تا روزانه از جذاب‌ترین اخبار این حوزه مطلع شوید. خبری، خبرخوان هوشمند است که اخبار را با ظاهری مدرن و متفاوت ارائه می‌دهد.

پابندی هوشمند که می‌تواند نقش زندان را بازی کند

کدخبر: 459467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟