معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: لزوم مشارکت مردم در توسعه فرهنگ صبر

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی با تاکید بر سرلوحه قرار دادن صبر در همه ناملایمات زندگی متذکر شد: در فرهنگ ایرانی و اسلامی همواره مدارا مقدم بر جنگ بوده است و تا جایی که امکان داشته تلاش شده است تا از جنگ پیشگیری شود.

همایش

معاون فرهنگی رئیس قوه قضائیه از مردم خواست با حضور در شبکه‌های اجتماعی به گسترش فرهنگ صبر کمک کنند و پیشنهاد داد در فضای مجازی با استفاده از هشتگ های «#می‌بخشم»، «#صبرورم»، «#بخشایش-حسینی» در این زمینه حمایت خود را از صبر اعلام کنند.

وی همچنین از آغاز طرح «خادم‌یار حقوقی» با کمک آستان قدس رضوی خبر داد و توضیح داد: بر اساس این طرح، صلح و سازش‌هایی با عنوان «بخشایش رضوی» در حرم امام رضا (علیهم السلام) انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی در پایان گفت: مردم در فضای مجازی می‌توانند همیار صبر باشند و در فرهنگ‌سازی صبر و مدارا کمک کنند که برای این منظور پایگاه «sabr.ir» توسط معاونت فرهنگی قوه قضائیه راه اندازی شده است.

80 درصد قتل‌های استان البرز غیرعمدی است

احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در اولین همایش استانی صبر در استان البرز که با حضور حداکثری مردم همراه بود از همکاری بیست دستگاه در برگزاری این همایش تقدیر کرد و گفت: ستاد ملی صبر بر اساس دغدغه های رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی راه اندازی شده است تا قوای مجریه و قضائیه و دستگاه های انتظامی برنامه‌های مشترک را برای ارتقای فرهنگ صلح و مدارا عملیاتی کنند.

32

وی با اشاره به 10 جرم پرتکرار کشور گفت: وقوع بیشتر این جرایم ریشه در نبود صبر دارد و آمار این نوع پرونده‌ها در کشور و استان البرز در حال افزایش است تا جایی که در زمینه توهین در 6 ماهه نخست امسال به نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد رشد را شاهد هستیم.

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به مطالعه‌ای که امسال در دادسرای عمومی و انقلاب کرج در مورد علل و انگیزه های وقوع قتل در استان انجام شده توضیح داد: بر اساس این مطالعات بیش از 80 درصد قتل‌ها فاقد برنامه قبلی بوده و در نتیجه تصمیم آنی رخ داده است.

وی بر لزوم افزایش فرهنگ صبر و مدارا از سنین پایین در کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

دکتر افروز: تقویت حقوق عاطفی مهمترین مسئله جهان امروز است

در اولین همایش استانی صبر در استان البرز دکتر غلامعلی افروز از چهره‌های ماندگار کشور و رئیس سابق دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: اگر خواستار آرامش در زندگی خویش هستیم باید از ته دل صبور باشیم که لازمه آن ایجاد پیوندهای عاطفی در خانواده ها است.

همایش 2

وی با بیان اینکه تقویت پیوندهای عاطفی و حقوق عاطفی مهمترین مسئله در جهان امروز است گفت: باید در خانواده سه حق رعایت شود تا شاهد تربیت فرزندان بر اساس فطرت باشیم که این سه حق شامل احساس امنیت، محبوبیت پدر و مادر و حس دوست داشتن زن و شوهر نسبت به همدیگر است.

در پایان این مراسم از 40 نفر از اسطوره های صبر در استان البرز در آستانه چهل سالگی انقلاب با اهدای الواح امضا شده توسط رئیس کل دادگستری استان البرز تقدیر شد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 454915 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟