آخرین وضعیت سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران

به گزارش رکنا، محمد رستگاری درباره آخرین وضعیت ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرستان‌های استان تهران به جز دماوند، فیروزکوه و قدس مجهز به سیستم سنجش آلودگی هوا هستند.

وی ادامه داد: در شهرستان قرچک نیز یک ایستگاه سنجش سیار قرار داده‌ایم که قادر به اندازه‌گیری تمام پارامترهای آلودگی هوا نیست ولی غلظت ذرات اصلی از جمله pm۲.۵ را اندازه‌گیری می‌کند.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شهرستان‌های قرچک و قدس برای تجهیز به سیستم سنجش آلودگی هوا در اولویت قرار دارند، تصریح کرد: این دو شهرستان پیش از این سیستم سنجش داشتند ولی در حال حاضر آن دستگاه‌ها قدیمی شده است و دقت کافی را ندارد بنابراین به داده‌های آن‌ها نمی‌توان اعتماد کرد.

رستگاری در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در شهرستان‌های استان تهران تمام پارامترهای آلودگی هوا را به‌طور روزانه اندازه‌گیری می‌کنند، توضیح داد: تقریبا تمام این دستگاه‌ها پارامترهای اصلی آلودگی را اندازه‌گیری می‌کنند اما به هر حال ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیز یک دستگاه است و ممکن است مانند تمام دستگاه‌های دیگر در برخی مواقع مشکلاتی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه سیستم‌های سنجش آلودگی هوا در استان تهران به طور دائم در حال اندازه‌گیری داده‌ها هستند، گفت: این سیستم‌ها روزانه از مرکز پایش محیط زیست استان چک می‌شوند و چنانچه با مشکلی روبه رو شوند نسبت به تعمیر آن‌ها اقدام می‌شود.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران با بیان اینکه سیستم‌های سنجش آلودگی هوا دستگاه‌های بسیار حساسی هستند،اظهارکرد: بیشترین آسیبی که به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا می‌رسد به دلیل نوسانات برق است. برای رفع این مشکل تجهیزاتی به اسم UPS (منبع تغذیه بدون وقفه) گرفته‌ایم و در حال نصب آن‌ها هستیم.

رستگاری در پایان با بیان اینکه شهرستان ری و پاکدشت دارای بیشترین صنایع آلاینده در استان تهران هستند، اظهار کرد: به همین دلیل در این دو شهرستان داده‌های سیستم سنجش آلودگی هوا با دقت بیشتری رصد می‌شود همچنین در شهرستان ری سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا وجود دارد و در بیشتر روزهایی که هوای استان تهران آلوده است، آلوده‌ترین ایستگاه فرمانداری ری است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 453927 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟