طاهر موهبتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در سال آینده حدود ۵ هزار میلیارد تومان کسری خواهیم داشت و بیمه باید آخرین محل برای اعمال محدودیت‌های منابع باشد، چون بدون بیمه، درمانگاه و بیمارستان هم مورد استفاده مردم قرار نمی‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: ما باید هزینه‌ها را مدیریت و به هدفمند کردن بیمه رایگان توجه کنیم، اما بعد از همه این توجهات اگر باز هم بودجه بیمه سلامت واقعی دیده نشود ما شاهد ادامه بدهی‌های بیمه سلامت خواهیم بود.وی گفت: اگر بودجه کشور توان پاسخگویی به نیاز‌های بیمه‌ای را ندارد باید راهکار‌های دیگری در نظر بگیریم یا یکسری از خدمات را از بسته خود حذف کنیم.

موهبتی افزود: بیمه سلامت معتقد است همین پوشش را ادامه دهیم، اما اگر محدودیت منابع داریم باید مصارف را به اندازه منابع موجود تعریف کرد.وی گفت: امروز رفع همپوشانی از ۲ میلیون نفر بیشتر شده است و بیمه رایگان را صرفاً به گروه‌های نیازمند اختصاص داده‌ایم.موهبتی افزود: برای هر خانواده ۳ نفری ایرانی ما ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان دریافتی داریم و اگر به‌دلیل موارد مالی مردم نتوانند به مراکز درمانی مراجعه کنند در نهایت نیروی کار با مشکل مواجه می‌شود و تعداد خانواده‌هایی که زیرخط فقر هستند افزایش می‌یابد. وی یکی دیگر از برنامه‌های بیمه سلامت برای کاهش هزینه‌ها را واقعی شدن بیمه رایگان دانست و گفت: بر اساس قانون Law افرادی می‌توانند از بیمه رایگان بهره‌مند شوند که نیازمند واقعی باشند و توان پرداخت حق بیمه را نداشته باشند.موهبتی اضافه کرد: بر اساس آمار، باید در کشور 5 میلیون نفر بیمه رایگان داشته باشند که در حال حاضر 11 میلیون نفر تحت پوشش بیمه رایگان سلامت هستند که باید اصلاح شود.وی در ادامه گفت: به محض پرداخت مبلغ 500 میلیون یورو ظرف مدت یک هفته تا ۱۰ روز بدهی‌ها در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی پرداخت می‌شود. گرچه بدهی‌های بیمه سلامت با این مبلغ نیز رفع نمی‌شود.

موهبتی گفت: همه می‌دانیم شرایط اقتصادی کشور مناسب نیست و منابع کاهش یافته است اما سلامت باید آخرین حوزه‌ای باشد که منابع آن کاسته می‌شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 447032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟