۳۴ میلیون بیمه شده رایگان در سازمان بیمه سلامت ایران

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مهندس طاهر موهبتی در اجلاس سراسری مدیران سازمان بیمه سلامت ایران که صبح امروز در سالن همایش‌های بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، گفت: با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و تصویب قانون Law اساسی موضوع ایجاد زمینه برخورداری آحاد مردم از نظام تامین اجتماعی، خدمات بهداشتی درمانی، مراقبت‌های بیمه‌ای پایه و ... به عنوان حقی همگانی در اصل ۲۹ قانون اساسی متجلی شد و به تصویب رسید. همچنین تصویب تشکیل بیمه خدمات درمانی در سال ۷۳ نیز پاسخی برای نیازهای نظام سلامت بویژه در بخش منابع مالی بود که نقطه عطفی در نظام بیمه‌ای مشارکتی در کشور ایجاد کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه امروز نزدیک به ۲۲ سال از سن سازمان خدمات درمانی می‌گذرد و این سازمان دچار تغییر و تحولاتی شده است، گفت: به طوری که در سال نهم تاسیس این سازمان آن را از وزارت بهداشت منفک کردند و به عنوان زیر مجموعه وزارت رفاه شناخته شد. در برنامه پنجم توسعه هم قرار بود صندوق‌های بیمه‌ای ادغام شوند، اما این اتفاق نیفتاد و فقط عنوان سازمان خدمات درمانی به بیمه سلامت ایران تغییر کرد و در برنامه ششم توسعه هم این سازمان از وزارت رفاه منفک شد و به وزارت بهداشت پیوست.

۳۴ میلیون بیمه شده رایگان در سازمان بیمه سلامت

موهبتی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۱ میلیون نفر از جمعیت ایران تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران قرار دارند، گفت: بیشترین جمعیت بیمه شدگان ما با ۲۲ میلیون نفر مربوط به بیمه روستاییان است و کمترین میزان بیمه شده نیز در صندوق ایرانیان قرار دارند که بعد از ایجاد بیمه رایگان همگانی، تعداد زیادی از بیمه‌شدگان صندوق ایرانیان به صندوق بیمه همگانی رایگان مهاجرت کردند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۴ میلیون نفر از جمعیت بیمه‌شدگان ما تحت پوشش بیمه رایگان قرار دارند که ۸۵ درصد جمعیت بیمه‌شدگان را شامل می‌شود، ادامه داد: با احتساب بیمه شدگان کمیته امداد، ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور به صورت رایگان خدمات بیمه‌ای را دریافت می‌کنند.

موهبی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه کمتر سالی بوده است که بیمه سلامت زیان انباشته و کسری بودجه را تجربه نکرده باشد، گفت: انگار بدهی‌داشتن بیمه‌ها به یک طاعون تبدیل شده است. باید توجه کرد که اگر ۸ هزار میلیارد اوراق مشارکت را برایمان منتشر نمی‌کردند، حتما زیان انباشته سازمان بیمه سلامت به ۱۴ هزار میلیارد تومان می‌رسید، اما بعد از انتشار اوراق، زیان انباشته ما ۴هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان شد و هزار ۷۰۰ میلیارد تومان هم عدم وصولی داشتیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 363206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟