دوچرخه های هوشمند وارد شهر شدند

شهروندان می‌توانند با نصب یک اپلیکیشن از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کرده و بعد آنها را در سطح شهر رها کنند. تاکنون۵۴٠ نفر در این اپلیکیشن ثبت‌نام و ۱۳ هزار نفر نیز این اپلیکیشن را نصب کرده‌اند. شهروندان برای استفاده از دوچرخه‌ها در ابتدا باید ۱۵۹ هزار تومان به‌عنوان ودیعه در حساب کاربری خود ذخیره کنند. هزینه نیم ساعت استفاده از این دوچرخه‌ها که به «بی دود» معروفند، ۱۵۰۰ تومان است.

به گزارش خبرنگار «ایران»، تب و تاب دوچرخه سواری در تهران اگرچه مربوط به سال‌های اخیر نیست، اما از زمانی که شهردار جدید تهران، با پیوستن به سه‌شنبه‌های بدون خودرو، پا به رکاب شد، بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد.

پیروز حناچی این هفته استثنائاً به خاطر بارش باران، به جای دوچرخه از تاکسی استفاده کرد، اما طی دو هفته گذشته در یک اقدام نمادین و جالب توجه مسیر خانه‌اش تا شهرداری تهران را رکاب زده است. او حالا از طرفداران سرسخت این کمپین شده و قول داده که هر سه‌شنبه از یک وسیله نقلیه عمومی استفاده کند.

چراکه معتقد است با این کار به تقاضاهایی دامن زده می‌شود که مدیریت شهری را وادار می‌کند تا توسعه محورهای پیاده و فضای عمومی را دنبال کند. توسعه خطوط دوچرخه و محورهای پیاده از سیاست‌های اصلی شهرداری تهران در دوره حناچی اعلام می‌شود.

باید مترو را توسعه دهیم، مردم از الاغ هم راضی بودند

این حرکت او البته از همان ابتدا با انتقادهایی هم مواجه شد. اما حالا رئیس شورای شهر تهران هم ظاهراً به جمع منتقدان پیوسته است. او تلویحاً در مراسم رونمایی از این 300 دوچرخه گفته است؛ «امیدواریم در کنار این توجهی که به دوچرخه می‌شود به حمل و نقل عمومی هم توجه شده و خطوط مترو هم تکمیل شود.

البته مردم در گذشته هم از الاغ استفاده می‌کردند و راضی بودند، اما باید توجه داشته باشیم در مترو ۴۰ هزار سفر انجام می‌شود و باید به این موضوع توجه کرد و خدای ناکرده به سمت استفاده از خر نرویم.» محسن هاشمی تأکید کرد که نباید اصرارمان به استفاده از دوچرخه موجب شود که مترو را از یاد ببریم.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حمیده امینی فرد

کدخبر: 445893 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟