به گزارش رکنا، سردار تقی مهری رییس پلیس Police راهور ناجا در رزمایش طرح ترافیکی زمستانه که امروز در پیست آبعلی برگزار شد، اظهار کرد: طرح ترافیک زمستان ۹۷ از امروز ۲۲ آذر شروع و تا ۲۲ اسفند ادامه دارد.

وی افزود: این طرح به مانند طرح بهاری و اربعین و تابستانه با همکاری امدادخودرو، وزارت کشور، اورژانس، هلال احمر، قوه قضاییه و تمام دستگاه‌ها در جاده‌های کشور اجرا می‌شود.

سردار مهری گفت: رزمایش طرح ترافیکی زمستانی امروز به منظور هماهنگی کامل دستگاه‌ها با یکدیگر در پیست آبعلی برگزار می‌شود و همه دست به دست هم می‌دهند تا شرایط مناسبی در جاده‌ها برای تردد مردم فراهم شود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ما در کشور ۵۰۰ گردنه داریم که بیش از ۱۰۰ گردنه برف گیر هستند. امسال شاهد بارش برف و باران در سراسر کشور هستیم و شرایط رانندگی در برف و باران در جاده‌ها متفاوت است و باید تمام وسایل نقلیه تجهیزات کامل از جمله زنجیر چرخ به همراه داشته باشند و تمرکز پلیس نیز بر روی مناطق برفگیر است.

سردار مهری بیان کرد: همچنین در سطح شهر‌ها نیز برای مواجه با برف هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۴۰۴ نفر جان خود را در زمستان سال گذشته جان خود را از دست دادند که ۷۰ درصد در سطح جاده‌ها بود.

سردار مهری با بیان اینکه شهروندان قبل از اینکه سفر کنند از آخرین وضعیت جوی در جاده‌ها مطلع شوند، خاطرنشان کرد: در زمستان سال گذشته حدود ۷۶ درصد علت تصادفات سرعت و سبقت غیر مجاز و عدم توجه به جلو بود.

رییس پلیس راهور ناجا گفت: ۳۷ درصد تصادفات نیز از نوع واژگونی بود؛ یعنی هیچ برخوردی بین دو خودرو رخ نداده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 444451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟