جزئیات سیل و آب‌گرفتگی در 8 استان/ یک نفر جان باخت؛ 700 نفر اسکان اضطراری شدند

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار داشت: در آذرماه سال جاری شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران در کشور به‌خصوص استان‌های غربی بودیم.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر 8 استان اردبیل، ایلام، خوزستان، قزوین، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و همدان بر اثر تعدد بارش‌ها دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه از همان لحظه‌های اولیه سیلاب تیم‌های مختلف امداد و نجات عملیات خود را آغاز و به‌ تمامی استان‌های سیل‌زده کشور امدادرسانی کردند، تصریح کرد: در جریان این عملیات به ۳ هزار و ۲۴۰ نفر امدادرسانی شد و ۷۹۰ نفر تحت اسکان اضطراری قرار گرفتند.

وی افزود: ۳۶۶ نفر در قالب ۸۷ تیم وظیفه امدادرسانی را بر عهده داشتند و در جریان امدادرسانی‌ها ۱۲۸ واحد مسکونی از آب تخلیه و ۴۱ خودرو از مسیر سیلاب‌ها رهاسازی شد.

سلیمی در خصوص تقسیم اقلام امدادی به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: حدود ۱۶۰ دستگاه چادر، یک هزار و ۴۶۴ تخته پتو، ۷۰۰ تخته موکت و نیز ۱۳۳ بسته غذایی، بیش از ۲ هزار قوطی انواع کنسروجات و... میان سیل‌زدگان تقسیم شد.

یک کشته در سیلاب غرب کشور

وی با بیان اینکه علاوه بر مجموع 8 استان به ۵۹ شهر، روستا و مناطق عشایر نشین امدادرسانی شد، بیان کرد: در سیلاب غرب کشور در منطقه اندیکا استان خوزستان یک نفر جان خود را از دست داد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور با بیان اینکه هم‌وطنان عزیز باید با آغاز فصل سرما نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند، یادآور شد: سرما در برخی استان‌ها به‌خصوص غرب کشور آغاز شده که باید در مواقع بحران مانند سیل، کولاک و برف نکات ایمنی رعایت شود؛ همچنین عموم مردم با عوامل امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همکاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در صورت نیاز با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر تماس برقرار نمایند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 443748 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟