هشدار سیل در استان های غربی کشور

به گزارش رکنا، بهنام سعیدی روز شنبه اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات ارزیابی شده دریافتی هواشناسی Meteorology (روز جاری) بارش شدید باران در غرب کردستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کرمانشاه گزارش شده که احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی ادامه داد: همچنین طبق اطلاعات دریافتی از سامانه های هواشناسی بارش برف در ارتفاعات و گردنه های کوهستانی غرب، شمال غرب و مسیرهای کوهستانی نیمه غربی البرز و شمال استان های زنجان، قزوین و اردبیل گزارش شده که احتمال لغزندگی جاده ها در استان های یادشده امکانپذیر است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از هموطنان و مسافران عبوری از این استان ها خواست با آغاز بارش برف و باران و لغزندگی سطح جاده‌ها تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند و با اشراف به بستن زنجیر چرخ و تامین زنجیر چرخ متناسب با اندازه لاستیک وسیله نقلیه در فصل سرد و رعایت نکات ایمنی و احتیاطی از بروز حادثه Incident پیشگیری کنند و از نزدیک شدن به مکان های مستعد سیلاب یا بهمن یا توقف در بستر رودخانه های خودداری کنند.

معاون پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور به گزارش هفتگی وقوع حوادث Accidents در کشور اشاره کرد و گفت: از روز سوم تا نهم آذر 97، حدود 93 حادثه در کشور به وقوع پیوسته که 64 مورد آنان زلزله بوده است که 9 مورد از این زمین لرزه ها بالای 4 ریشتر ثبت و گزارش شده است.

این مقام مسئول در سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع 5 مورد طوفان، دو آلودگی هوا (خطرناک برای گروه های حساس)، 20 مورد سیل و آبگرفتگی، یک مورد رانش زمین و یک مورد برف و کولاک را از حوادث رخ داده در هفته گذشته عنوان کرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 441446 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟