به گزارش رکنا، لعلی رئیس سازمان اورژانس بابل افزود: مونوکسید کربن به واسطه سوختن گاز، چوب، پروپان، زغال چوب یا دیگر انواع سوخت از طریق پیشرانه‌های احتراقی، لوازم خانگی یا سیستم‌های گرمایشی تولید می‌شود.

رئیس سازمان اورژانس بابل گفت: شایع‌ترین نشانه هشداردهنده اولیه مسمومیت خفیف با مونوکسید کربن یک نوع سردرد تنشی است.

لعلی افزود: سرگیجه یکی دیگر از نشانه‌های هشدار دهنده اولیه مسمویت با مونوکسید کربن است. در موارد شدید، اگر مونوکسید کربن به میزان کافی تنفس شده باشد ممکن است به از دست دادن هوشیاری، از جمله غش کردن منجر شود.

وی گفت: نشانه‌های اولیه مسمومیت خفیف با گاز مونوکسید کربن اغلب شبیه به علائم مرتبط با آنفلوآنزا، مانند حالت تهوع، استفراغ و خستگی، به نظر می‌رسند. بر خلاف آنفلوآنزا، مسمومیت با مونوکسید کربن موجب دمای بالای بدن (تب) نمی‌شود.

وی افزود: با تجمع مونوکسید کربن در خون، نشانه‌هایی ممکن است به طور قابل توجهی تشدید شوند. تنگی نفس یا تنفس سریع یکی از این نشانگر‌ها است.

رئیس سازمان اورژانس بابل گفت: به همراه تنگی نفس، فردی با مسمومیت مونوکسید کربن ممکن است احساس فشار یا درد در ناحیه سینه را تجربه کند. این درد در ناحیه سینه ممکن است با تندتپشی، تعداد بیش از ۱۰۰ تپش قلب Heart در دقیقه، همراه باشد.

لعلی افزود: تاری دید یکی دیگر از نشانه‌هایی است که باید در زمینه مسمومیت با گاز مونوکسید کربن مورد توجه قرار داد.

وی گفت: در صورت تجربه مشکلات بینایی به ویژه همراه با دیگر نشانه‌هایی که در این فهرست به آن‌ها اشاره شده است، دریافت کمک پزشکی باید در اولویت قرار بگیرد.

رئیس سازمان اورژانس بابل افزود: خارج کردن بیمار از محل گاز گرفتگی، اکسیژن تراپی با ماسک صورت، گرم نگه داشتن بیمار و احیا قلبی ریوی از تدابیر درمانی پیش بیمارستانی است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 438871 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟