به گزارش رکنا، رستگار یوسفی فرماندار جوانرود با اشاره به اینکه شهرستان جوانرود ۱۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی مبنی برای ایجاد مبادلات کوله‌بری در مرز بین کشور عراق و شهرستان جوانرود انجام شده، اما اکنون مجوزی برای فعالیت کوله‌بران در این منطقه داده نشده است.

فرماندار شهرستان جوانرود با بیان اینکه ایجاد مرز غیررسمی کوله‌بری تأثیر بسیاری در معیشت مردم از طریق رونق تجارت خواهد داشت، گفت: بازار Store جوانرود یکی از منابع درآمد مردم منطقه به ویژه مرزنشینان است، اما بازار این منطقه به‌دلیل نبود کوله‌بری به صورت غیررسمی با رکود روبه‌رو شده است.

یوسفی با تأکید بر نقش کوله‌بری در بهبود وضعیت معیشت مردم منطقه بیان کرد: مردم مناطق مرزی شغل خاصی ندارند و تنها راه درآمد خانواده‌های این مناطق کشاورزی است که از آن درآمد زیادی کسب نمی‌شود و اگر تمهیدات لازم مبنی بر ایجاد تجارت به صورت غیررسمی در این منطقه ایجاد شود به معیشت مردم کمک می‌شود.

فرماندار شهرستان جوانرود با اشاره به بافت کوهستانی منطقه گفت: نبود واحد‌های تولیدی و صنعتی در مناطق مرزی باعث شده تا ساکنان این مناطق برای امرار معاش و به دست آوردن روزی حلال، چند کیلومتر راه صعب العبور را طی کنند تا باری را در مقابل دستمزد ناچیزی حمل کنند.

یوسفی در مورد مشکل ترافیک در شهرستان جوانرود عنوان کرد: جوانرود با وجود خیابان‌های اصلی کم و جمعیت بالا و بافت قدیمی خیابان‌های و نبود فضایی هر چند اندک برای گسترش و تعریض خیابان‌ها و نبود فضای مناسب برای احداث خیابان‌های جدید روبه‌رو است که این موضوعات سبب افزایش ترافیک در جوانرود شده است.

فرماندار شهرستان جوانرود با اشاره به اینکه حل معضل تردد درون شهری نیاز به فرهنگ همگانی و طرح جامع ترافیک دارد، گفت: ساماندهی دست‌فروشان و میوه‌فروشان توسط شهرداری به منطقه جدید تا حدودی می‌تواند از بار ترافیک ایجاد شده در شهر جوانرود بکاهد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437515 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟