به گزارش رکنا، محسن جعفری نژاد گفت: هر ساله به منظور اطلاع از وضعیت جمعیتی گونه‌های مهم حیات وحش، روند افزایشی یا کاهشی آن‌ها در تمام مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع محیط زیست استان در حوزه گرمسیری کار شمارش حیات وحش انجام می‌گیرد.

جعفری نژاد گفت: امسال مطابق برنامه ریزی‌های انجام گرفته قرار است از امروز ۲۶ آبان ۴۰ نفر کارشناس و محیط بان در قالب ۲۷ اکیپ طی ۳ روز حیات وحش مناطق حفاظت شده خائیز و سرخ، دیل، خامین، سولک و شکار ممنوع لار، حاتم تلرش و ماغر را شمارش خواهند کرد.

جعفری نژاد هدف از این سرشماری‌ها را تخمین جمعیت کل و بز، در مناطق مختلف حفاظت شده و شکار ممنوع دانست و گفت: اگرچه مشاهدات سایر گونه‌ها از جمله گوشتخواران و حتی نمایه‌های حضور سایر گوشتخواران مهم نیز در فرم‌های سرشماری نیز ثبت می‌شوداما دراین سرشماری که به روش مشاهده مستقیم انجام می‌گیرد وضعیت آبی مناطق، پوشش گیاهی و علوفه‌ای نیز مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی درادامه افزود: دراین سرشماری، اساتیدی از دانشگاه، تشکل‌های محیطی زیستی مردم نهاد، ناظرینی از خوزستان، همیاران افتخاری و معتمدین محیط زیستی نیرو‌های این اداره کل را دراین سرشماری همراهی خواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: پس از این آمار برداری اطلاعاتی در خصوص وضعیت ترکیب سنی و جنسی جمعیت‌های موجود، توجه به اهمیت، حمایت و آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات محیط زیستی پیش روی شهرستان و تبادل نظر در جهت، چگونگی برخورد و رفع مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی خواهد شد.

مجموع ۴۱ هزار و ۶۶۱ هکتارمناطق حفاظت شده خائیز سرخ، خامین و دیل در محدوده گچساران , ۱۷ هزار و ۵۰۸ هکتار بخشی از خائیز و سرخ درمحدوده کهگیلویه ,۱۲ هزار و ۸۱۲ هکتار حفاظت شده سولک و شکار ممنوع ماغر در محدوده بهمئی و ۲۸ هزار و ۲۲۰ هکتار شکار ممنوع لار و بخشی از حفاظت شده خامین در محدوده باشت است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 437260 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟