وضعیت محیط‌بان سواره در هاله‎ای از ابهام

جمشید محبت‎خانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی در حوزه محیط بانی بالاست و زیر 50 درصد چارت سازمانی محیط بان داریم، افزود: از 8500 محیط بانی که در چارت سازمان پیش بینی شده است 3000 محیط بان به کار گرفته شدند و فراتر از شیفت‎ها از آنان استفاده می‎شود.

وی با اشاره به اینکه به دنبال استخدام محیط بانان جدید هستیم، گفت: مجوز استخدام 300 محیط بان را برای امسال گرفتیم. هزار محیط بان درخواست کردیم که با 300 نفر آنان موافقت شده است. اگر اتفاق خاصی نیفتد در آذر امسال این آزمون برگزار خواهد شد.

محبت‎خانی با بیان اینکه سهمیه استان‎ها مشخص شده و برای لرستان 11 محیط بان است، ادامه داد: این محیط بانان پس از آموزش در دانشکده محیط بانی به استان اعزام و از طبیعت لرستان حفاظت خواهند کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست به کمبود در رابطه با تجهیزات مدرن و موتور سیکلت نیز اشاره کرد و افزود: قرار است 65 دستگاه خودروی فوتون دیزلی را تا پایان سال به خانواده محیط بانی کشور تزریق کنیم و به دنبال این هستیم موتورسیکلت‌‎هایی که قول داده بودیم و به عللی محقق نشد سال آینده عملیاتی کنیم.

به گفته وی استفاده از دوربین مدار بسته، هلی کوپتر و هلی شات در دستور کار سازمان قرار گرفته است تا با این تجهیزات کنترل بیشتری به محیط زیست داشته باشیم.

محبت‎خانی خاطرنشان کرد: در رابطه با دانشکده محیط زیست، رئیس سازمان نامه‎ای به وزارت علوم ارائه داده تا به دانشکده محیط‎بانی تبدیل شود. هم اکنون در این دانشکده افراد از حوزه‎های مختلف وارد می‎شوند که الان می‎خواهیم این مرکز علمی به محیط بانان اختصاص داده شود.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست یادآور شد: اختلافات تلخی که برای محیط بانان می‎افتد به علت عدم یا کمبود آموزش بوده که دلیل آن نبود فضای آموزش مناسب است. محیط بانان در بدو ورود به سازمان، آموزش مطلوبی دیده و فارغ‎التحصیل می‎شوند تا بتوانند بهتر خدمت کنند.

وی با بیان اینکه پیگیریم که این دانشکده به محیط بانی تغییر نام دهد و در این مرکز آموزشی صرفا محیط بانان آموزش ببینند، افزود: آموزش در مقاطع مختلف پیش بینی شده است.

محبت‎خانی خاطرنشان کرد: اگر لرستان بخواهد مرکز آموزشی شود موافق این موضوع هستیم، باید یک پروپوزالی برای آن نوشته و به رئیس سازمان ارائه شود. همچنین در کارگروهی بررسی کرد که آیا می‎توان قسمتی از آموزش‎های محیط بانان کرج به این محل منتقل شود چراکه این طبیعت را به خاطر محل که در داخل شهر است نداریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست در رابطه با آخرین وضعیت محیط بان سواره در استان اظهار کرد: این موضوع را اولین بار است که می‎شنوم چراکه قبل از دوره ماموریت من بوده است؛ اگر ببینم نیاز محیط بان کشور محیط بان سواره است قطعا پیگیری خواهد شد و باید سوابق را بررسی کنیم.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 429786 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟