کاهش شدید دما از عصر جمعه و احتمال بارش برف

افشین ابراهیمی با بیان اینکه سامانه بارشی فعال، همراه با ابر، وزش باد شدید، گرد و خاک، بارش باران (گاهی بصورت رگبار و رعد و برق) و احتمال بارش تگرگ به ویژه نواحی جنوبی استان وارد آذربایجان شرقی می‌شود، اظهار داشت: از عصر جمعه دما در استان بصورت محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه برای روز شنبه احتمال بارش برف در ارتفاعات و نواحی سردسیر پیش‌بینی می‌شود افزود: از مردم، به ویژه کشاورزان می‌خواهیم اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را انجام دهند.

روابط عمومی هواشناسی Meteorology آذربایجان شرقی با بیان اینکه از بعد از ظهر جمعه به دلیل کاهش شدید دما و احتمال بارش برف در نواحی سردسیر و کوهستانی، مردم باید به توصیه‌های سازمان هواشناسی برای پیشگیری از خسارات احتمالی عمل کنند خاطر نشان کرد: مردم از چادر زدن و توقف خودرو در منطقه سیل خیز یا در مسیر رودخانه، ‌‌جدا خوداری کنند.

وی با اشاره به اینکه بدلیل کاهش محسوس دما تمهیدات لازم در باغات و آمادگی سیستم‌های گرمایشی در گلخانه‌ها مد نظر باشد ابراز داشت: گردشگران در هنگام رعد و برق از حصارهای فلزی، ‌خطوط تلفن و برق دور شوند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه ایستادن زیر درخت، ‌روی تپه هنگام رعد و برق، ‌خطرناکترین اقدام است، اضافه کرد: افراد از حضور در اماکن مرتفع پرهیز کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان در چند روز آینده از عملیات داشت خود داری کنند چون احتمال وقوع تگرگ در شهرستان‌های مراغه، ‌بستان آباد،‌ سراب ‌و... وجود دارد.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 429624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟