به گزارش گروه اجتماعی رکنا، احد وظیفه در خصوص آخرین وضعیت هواشناسی در نقاط مختلف کشور گفت: باتوجه به تأخیر در بارندگی‌ها و افزایش دما نسبت به حد طبیعی فصل زمستان، کاهش دما به زیر صفر و افزایش بارندگی در روز‌های آتی امری کاملا طبیعی است.
وی افزود: متأسفانه برخی کارشناسان هواشناسی با اعلام اخبار کذب در رسانه ها، موجبات نگرانی شهروندان را فراهم می‌کنند. بنابراین به مردم تأکید می‌کنیم که حتما آخرین اخبار Latest NEWS از وضعیت جوی و آب و هوایی کشور را از طریق سایت رسمی هواشناسی کشور پیگیری کرده و نسبت به اخبار متعدد آگاهانه رفتار کنند.
مدیر کل پیش بینی هواشناسی خاطر نشان کرد: تمامی اطلاعات مربوط به وضعیت هواشناسی استان‌ها در جدول بولتن روزانه سایت رسمی موجود است. دمای هوای استان تهران در اوایل هفته به منفی ٦ درجه می‌رسد و این کاملا طبیعی است.
وی عنوان کرد: دمای هوا بر اساس عرض جغرافیایی و ارتفاع متفاوت است و براساس موقعیت جغرافیایی شهرها، دمای منطقه پیش بینی می‌شود که احتمال کاهش دما به منفی ٢٠ درجه هم در برخی استان‌های شمالی وجود دارد. بر این اساس ما نمی‌توانیم با هر کاهش دما و بارشی احتمال سیل را تایید کنیم.با توجه به ناهنجاری در بارش‌های زمستانه و پایداری دمای غیر طبیعی در کشور، بارش برف دو مناطق کوهستانی به شکل فشرده بوده و نهایتا کاهش دما منجر به یخ زدگی به ویژه در دره‌ها شده و احتمال وقوع سیل کاملا رد می‌شود.
وی گفت: همزمان با کاهش دما، بارش‌های مداوم برف و باران و ریزش از ارتفاعات بالاتر به سمت شهرها، سیل رخ می‌دهد، اما در حال حاضر شرایط جوی حاکم بر کشور این نظریه را منتفی می‌کند؛ چرا که علاوه بر پایداری دما، بارش‌ها کم بوده و قابلیت سیل آسایی ندارد.
مدیر کل پیش بینی هواشناسی افزود: بر اساس پیش بینی‌های صورت گرفته از امروز تا روز یکشنبه دمای هوای پایتخت به تدریج تا مرز منفی ٦ درجه کاهش یافته و با وزش باد و بارش‌های پراکنده برف همراه خواهد بود.
گفتنی است برخی رسانه ها امروز نسبت به بروز سیل بر اثر بارش های آتی در هفته پیش رو، در برخی استان ها هشدار داده بودند.
بنا بر اطلاعیه سازمان هواشناسی فردا بارش برف در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، چهارمحال بختیاری و بارش باران در گیلان، غرب و ارتفاعات مازندران، گلستان، ارتفاعات خوزستان، زنجان، قزوین، لرستان، البرز، تهران خواهیم داشت که در مناطق کوهستانی و سردسیر این استانها بارش به شکل برف خواهد بود و پیش بینی می شود که بتدریج در سایر مناطق استانهای یاد شده نیز بارش برف رخ دهد همچنین کاهش دما در شمالغرب و غرب کشور بین جمعه تا شنبه و در مناطق شمال، مرکز و تهران بین شنبه تا یکشنبه قابل توجه خواهد بود و هوای نسبی سرد تا سه شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.
بطوریکه کمینه دما در روز یکشنبه در شمالغرب در برخی مناطق به حدود 20- درجه سلسیوس خواهد رسید و در سواحل شمالی کمینه دما در صبح دوشنبه بین 2- تا 6- درجه سلسیوس خواهد رسید و مجددا روند افزایش دما از روز چهارشنبه پیش بینی می شود. شایان ذکر است که از روز شنبه تا اواخر یکشنبه در برخی مناطق بخصوص جاده های کوهستانی شمال، شمالغرب و دامنه های البرز بارش برف همراه وزش باد موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 351040 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟