آمادگی تهران برای رویارویی با زلزله 20 درصد است

اسماعیل نجار روز چهارشنبه در مانور آبرسانی در شرایط اضطرار که در بوستان فدک تهران اجرا شد افزود: باید امکانات و تجهیزات را برای مواجهه با این شرایط آماده و از آن به صورت درست استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در زمان وقوع زلزله برای اسکان هشت میلیون نفر حداقل به 3 تا 4 برابر وسعت تهران زمین لازم داریم.

به گزارش ایرنا مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز در این مراسم گفت: اگر در تهران زلزله ای اتفاق بیفتد باید از ظرفیت های موجود در شهر استفاده شود و به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم بدون نیاز به کمک جای دیگری شرایط را مدیریت کنیم.

محمد رضا بختیاری تصریح کرد:اداره تهران در شرایط زلزله باید طوری تصور شود که امکان کمک از هیچ جایی وجود ندارد که براین اساس باید استانداردهای ساخت و ساز را بالا ببریم.

به گزارش ایرنا شهردار منطقه 8 تهران در این مراسم گفت: جانمایی سومین مخزن اضطراری 100هزار لیتری در فضای اسکان اضطراری پارک فدک امروز افتتاح شد.

به گفته وی 21 هزار نفر تا سه شبانه روز در شعاع یک کیلومتری می توانند از آب مخازن در شرایط اضطراری بهره مند شوند.

مانور طرح اضطراری آبرسانی در زمان بحران با همکاری گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله، گروه های داوطلب هلال احمر و جمعی از کارگروه های تخصصی مدیریت بحران برگزار شد.

تا پایان سال جاری قرار است ٣٠ مخزن آبرسانی در شرایط اضطرار در پایتخت به بهره برداری برسد و این در حالیست که هزینه هر مخزن یک میلیارد تومان برآورد شده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

کدخبر: 426438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟