مرتضی الویری‌ رئیس شورای عالی استان‌ها صبح امروز در دهمین اجلاس این شورا که در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به حادثه Incident تروریستی اهواز گفت: این حادثه نشان داد که جمهوری اسلامی توانسته است در دریای آشوب زده منطقه امنیت کشور را حفظ کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: وقوع این حادثه ایجاب می‌کند که با عوامل حادثه برخورد جدی شود و ریشه‌های آن را خشک کنیم‌.

وی با اشاره به جلسات مشترک شورای عالی استان‌ها و دیوان عدالت اداری اظهار کرد: در طول 4 ماه اخیر جلسات منظمی به ابتکار آقای بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری شکل گرفته است که در این جلسات اعضای شورای عالی استان‌ها، معاونین آقای بهرامی در دیوان عدالت اداری و همچنین دو نفر از اعضای شورای شهر تهران حضور دارند.

الویری‌ با بیان اینکه در این جلسات بحث‌های کارشناسی دقیقی انجام می‌شود و اختلاف نظرها‌ مورد بحث قرار می‌‌گیرد، ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته سلسله‌ جلساتی در سطح مدیران، نمایندگان مجلس، شورای عالی استان‌ها و شورای شهر تهران برگزار شده است. با تفاهمی که با ریاست دیوان شکل گرفته، این جلسات گام مهمی برای هماهنگی در ساختار شده است و تاکنون درباره برخی موضوعات به تفاهم رسیده‌اند.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه دو موضوع دیگر در حال بحث کارشناسی است، افزود: اولین موضوع حذف پارکینگ و موارد مربوط به آن است و دیگری اخذ عوارض از ساختمان‌های نیمه‌ کاره و رها شده در سطح شهر است.

وی با بیان اینکه با همکاری یکدیگر درباره عوارض و حدود آن کار کارشناسی مشترک انجام خواهد شد و به کمیسیون‌های مربوطه در مجلس ارسال می‌شود گفت: با توجه به حضور نمایندگان دستگاه قضایی لازم است ساز و کاری اتخاذ شود تا نظرات دیوان مورد توجه قرار گیرد.

در این اجلاس بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری و همچنین مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران حضور دارند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

کدخبر: 424901 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟