معیشت آتش‌نشانان دغدغه‌ آتش نشانی است

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مهدی داوری مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری تهران صبح امروز در مراسمی که به مناسبت روز آتش نشان در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه در حالت ایده آل باید ایستگاه‌های آتش نشانی را به 145 ایستگاه برسانیم گفت: تجهیز ناوگان همیشه دغدغه ما بوده است.

مدیرعامل آتش نشانی با تاکید بر اینکه آتش نشانی شرایط خوبی دارد، خاطر نشان کرد: البته تا رسیدن به شرایط ایده آل راه درازی پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه تا دو ماه دیگر سه دستگاه 56 متری به مجموعه آتش نشانی وارد خواهد شد، اظهار کرد: با تحولات اقتصادی اخیر اگر حمایت شهرداری تهران نبود، دریافت این نردبان‌ها غیر ممکن بود.

داوری با اشاره به پیگیری‌هایی که شهردار تهران در دولت انجام داد، اظهار کرد: مصوبه خوب دیگری که داشتیم، مربوط به دریافت دو درصد از عوارض شهری است که بر این اساس این مبلغ به آتش نشانی وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار دستگاه لوازم آتش نشانی خریداری کردیم تا حافظ سلامت آتش‌نشانان باشد گفت: ما فقط نگاه سخت افزاری و تجهیزاتی نداریم بلکه تلاش می‌کنیم آتش‌نشانان در شرایط آمادگی جسمانی بالا باشند.

داوری با بیان اینکه امسال برای اولین بار آزمون مهارت سنجی از آتش‌نشانان برگزار شد، گفت: آموزش‌هایی برای آتش‌نشانان در نظر گرفته شده که تلاش می‌کنیم در سطح آموزش‌های جهانی باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این آموزش‌ها توسط مربیان خودمان انجام می‌شود، گفت: یک دوره اعزام آتش نشان به کره جنوبی داشتیم و علی‌رغم تعداد آتش‌نشانان جوایز خوبی را کسب کردیم.

مدیرعامل آتش نشانی با تاکید بر اینکه ایمنی شهر وظیفه آتش‌نشانان است، گفت: سازمان با رویکرد مقابله‌ای به کار خود ادامه خواهد داد؛ به روز رسانی تجهیزات برای همیشه است و چون شرایط تغییرات زندگی بسیار سریع است و هر روز تکنولوژی‌ها و دستاوردهای نوین ارائه می‌شوند، ما هم باید تجهیزات جدید داشته باشیم.

داوری با ابراز تاسف از اینکه هنوز فرهنگ ایمنی نهادینه نشده است و معضلات زیادی در این حوزه وجود دارد، گفت: سال گذشته از 25 هزار ساختمان در کاربری‌های مسکونی، درمانی و تجاری بازدید کردیم.

داوری با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها شرایط خوبی از نظر ایمنی ندارند و باید به آنها توجه شود، گفت: امسال طرح نظام بازرسی ایمنی را اجرا می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تمام ساختما‌ن‌های شهر را بازدید کنیم؛ هر چند که خلاء‌های قانونی هم وجود دارد.

با بیان اینکه نظام مانیتورینگ را اجرا خواهیم کرد: گفت: ساختمان‌های مهم با اتصال هوشمند به آتش نشانی مرتبط خواهند شد.

وی با تاکید بر اهمیت «رشته مهندسی حریق» گفت: جای این رشته در کشور خالی بود و امسال با همکاری وزارت علوم برای اولین بار این رشته در کنکور آمد و از سال آینده هم در کارشناسی ارشد برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تربیت افراد متخصص در این بخش به ما کمک می‌کند اظهار کرد: در خصوص شهر زیست پذیر باید یک کار جمعی انجام شود.

داوری با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ ایمنی دغدغه اصلی ماست گفت: مشارکت مردم در ایمنی، به ایمنی شهر سرعت می‌دهد و انتظار داریم ایمنی یکی از مطالبات شهروندان باشد.

مدیر عامل آتش نشانی خاطر نشان کرد: اگر یک شهروند بخواهد محلی را برای زندگی انتخاب کند، ممکن است به نور و بافت فرهنگی توجه کند اما از نظر ما شهروندان به فاکتور ایمنی توجه نمی‌کنند.

وی در ادامه رسیدگی به معیشت آتش‌نشانان را از دغدغه‌های آتش نشانی برشمرد و گفت: در این حوزه انتظار مساعدت بیشتری را از شهرداری را داریم.

داوری با بیان اینکه در بخش مسکن در 30 سال گذشته در مجموعه شهرداری به آتش نشانی بطور شایسته توجه نشده است، گفت: موضوع سختی کار با حمایت دولت در کمیسیون اصل 38 تصویب شد، ولی آیین‌نامه اجرایی با آنچه در مجلس تصویب شد، فاصله زیادی دارد.

 

 

کدخبر: 420212 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟