نقش شرکت های ایرانی در مشارکت پذیری و ترویج مسئولیت اجتماعی

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، اکبر نعمتی سرپرست این سازمان در بازدید از شرکت بهنوش ایران و پارس مینو با اشاره به مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی(csr) گفت: رایزنی های در خصوص مسئولیت اجتماعی با مسئولین شرکت بهنوش صورت گرفت اما می توان گفت که شرکت پارس مینو بدلیل حضور نیروهای آزادگان سرافراز (کارآفرینی اجتماعی ) که بخش عظیمی از سهامداران بزرگ این شرکت نیز هستند، عملکردش تماماً در حوزه مسئولیت اجتماعی تعریف و این مهم را به نحو احسن انجام داده است و امیدواریم که در انجام این مسئولیت بزرگ پایدار باشد.

photo_2018-07-04_13-09-58
نعمتی افزود: بنگاه های اقتصادی در قبال کارکرد و درآمدی که دارند عهده دار بخشی از فعالیت های اجتماعی درسطح شهر ، می شوند و این همان مشارکت پذیری و مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه های اقتصادی است که ما به دنبال آن هستیم .
سرپرست سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، تصریح کرد: مسئولیت اجتماعی، بنگاه ها، شرکت ها و سازمان ها مدت زیادی است که توجه بخش آکادمیک، پژوهشگران، سازمان های غیردولتی و دولت را به خود جلب کرده است و به عنوان یکی از ابعاد مهم فعالیت های عملیاتی بنگاه ها، درآمده است.

photo_2018-07-04_13-09-53
وی هدف از این بازدید را تحقق شعار مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از کالای ایرانی و ترویج مسئولیت پذیری اجتماعی عنوان کرد.
مهندس رضا رضایی مدیر کارخانه های بهنوش در ابتدا ضمن خوش آمد گویی به میهمانان به تبیین و تشریح فعالیت های شرکت پرداخت و گفت: شرکت بهنوش ایران اولین تولیدکننده ماءالشعیر در ایران است که در سال ۱۳۴۶ کار خود را با نام" ایران مالتا "یا "مالتای ایران"آغاز کرد. 
وی گفت: این شرکت پس از انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، تولید نوشیدنی‌های الکلی را متوقف و اقدام به تولید نوشیدنی‌های غیر الکلی با نام تجاری بهنوش ایران کرد که کارخانه‌های تولیدی آن نیز علاوه بر کرج، در گچساران، اراک و شیروان مشغول به تولید هستند که سهام این شرکت هم اکنون با نام (غبهنوش) در بازار Store بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌شود.

photo_2018-07-04_13-09-48
وی در خصوص فعالیت این کارخانه افزود: ایجاد کارخانجات مالتسازی و مشتقات آن و انواع نوشابه های بدون الکل- شیشه سازی- قوطی سازی- ایجاد مزارع برای کشت جو و سایر محصولات کشاورزی از دیگر فعالیت های این شرکت هستند.
مدیر کارخانه های شرکت بهنوش ایران تصریح کرد: شرکت بهنوش برای اطمینان بیشتر از کیفیت محصولات تولیدی خود ، به ویژه سلامت آنها و افزایش رضایت مشتریان ، افزایش ایمنی و بهداشت پرسنل و نیز جلوگیری از کاهش منابع و پیشگیری از آلودگی های زیست محیطی نظام مدیریت یکپارچه را در سازمان بر مبنای استانداردهای بین المللیISO 9001: 2008 و ISO 22000:2005 وISO14001:2004 وOHSAS18001:2007 و HACCP و IMSمستقر نموده است.
درادامه دکتر حمید رضایی رئیس هیئت مدیره شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان که شرکت صنعتی مینو (سهامی عام) جز یکی از زیر مجموعه های این شرکت می باشد ، با اشاره به قدمت وهمراهی بین نسلی و نوستالژی 60 ساله شرکت مینوگفت: "سلامت محوری" به جای "سود محوری "یکی از مهمترین اقدامات اجرایی این شرکت است که مسئولین و کارکنان در محوریت فعالیت خودگنجانده اند. 
وی گفت: در حقیقت شرکت های بزرگ به مثابه یک بنگاه اقتصادی عهده دار مسئولیت اجتماعی هستند و باید جدا از سود آوری نگاه عمیقی به سلامت جامعه داشته باشند.
به گفته ی رضایی امروزه شرکت های بزرگ تجاری در سراسر دنیا پا را فراتر گذاشته و به دنبال تشریک مساعی ، همکاری و تعامل با دیگر کشورها هستند که متاسفانه تا حدودی در ایران این موضوع مغفول مانده است که باید به پیروی از آیه شریفه ی « وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم» این امر پسندیده را گسترش داد.
در پایان اکبر نعمتی ضمن قدردانی از مدیران و کارکنان این مجموعه تجاری برای انجام مسئولیت اجتماعی در منطقه 21 و سپاسگزاری از شهردار منطقه ، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ،مدیر مرکز خدمات اجتماعی جهت برگزاری این نشست در گرامی داشت روز صنعت و معدن ، از زحمات صنعت گران و کارگران زحمتکش نیز قدر دانی وبرای این عزیزان آرزوی توفیق کرد.
افراد حاضر از قسمت های داخلی و خط تولید شرکت بهنوش ایران و پارس مینو بازدید و نحوه تولید محصولات این شرکت ها را از نزدیک مشاهده کردند.
تور کارآفرینی در راستای تحقق شعار سال (حمایت از کالای ایرانی ) و ایفا کننده نقش شهرداری بعنوان تسهیل گر اجتماعی در زمینه ی اشتغال و کسب و کار می باشد که در واقع برقراری پلی است بین تولید کنندگان صنایع و کالای ایرانی وشهروندان که مشتری ایشان هستند و این تورها در سطح مناطق 22 گانه بصورت محله محور در دست اقدام است.

 

کدخبر: 395104 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟