هوا خنک‌تر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۵ خرداد) با تضعیف سامانه بارشی، بارش‌ها به برخی مناطق شمال غرب ارتفاعات البرز، غرب دریای خزر و برخی نقاط غرب محدود و در این مناطق سبب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت به ویژه در ساعات بعد ازظهر و اوایل شب می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا (۶ خرداد) این شرایط برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش‌هایی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات کرمان پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: شدت بارش در این روز در استان گلستان و بخش‌هایی از استان گیلان است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه (۷ خرداد) نیز برای ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال غرب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود، گفت: از اواخر وقت امروز و فردا (۵ و ۶ خرداد) وزش باد شدید در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج در شمال شرق و شرق کشور رخ خواهد داد که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وظیفه افزود: فردا (۶ خرداد) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای ۵ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

به گفته وی طی سه روز آینده دریای عمان به ویژه مناطق شرقی آن به سبب وزش باد شدید مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۶ خرداد) صاف همراه با وزش باد در بعضی ساعات افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۷ خرداد) صاف گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کدخبر: 383710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟