احد وظیفه با بیان اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی، امروز بعدازظهر در برخی مناطق شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود گفت: همچنین طی امروز و فردا برای اغلب مناطق کشور روند افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از روز پنج‌شنبه تا بعدازظهر جمعه در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و به تدریج در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد شدید از سمت جنوب و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود، افزود: از این رو با وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و خاک و وارد شدن خسارت به تاسیسات شهری و روستایی در این مناطق وجود دارد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی Meteorology در ادامه اظهار کرد: از ظهر روز پنج‌شنبه تا جمعه، با وزش باد شدید در عراق احتمال خیزش گرد و خاک و انتقال آن به استان‌های غربی و جنوب غربی کشور به ویژه در استان‌های کرمانشاه، ایلام و خوزستان وجود دارد.

وظیفه با بیان اینکه از ظهر روز پنج‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در بخش‌هایی از شمال غرب و استان‌های مرزی غربی کشور ، رگبار و باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: روز جمعه گستره بارش‌ها مناطق شمال غرب، غرب و جنوب کشور، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در روز جمعه نیز برای دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌های مرکزی و شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین از بعدازظهر جمعه و به ویژه در روز شنبه با شمالی شدن جریانات در نیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خرز، کاهش دما بین 8 تا 12 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی روزهای جمعه و شنبه به سبب وزش باد شمالی، دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت هوای تهران امروز ( چهارشنبه) گفت:حداکثر و حداقل دمای هوای امروز تهران بین 29 و 18 درجه سانتیگراد، کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد است. همچنین کمینه و بیشینه دمای تهران در روز پنج‌شنبه 19 و 31 درجه سانتیگراد، کمی ابری در بعدازظهر، افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی شده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

کدخبر: 369073 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟