افزایش 13 درصدی مسافرت‌های نوروزی/ مسافران یک میلیارد کیلومتر راه طی کردند

 سردار تقی مهری صبح امروز در حاشیه بازدید از آزادراه تهران ـ ساوه اظهار کرد: پلیس راهور طرح سفرهای نوروزی را از 24 اسفند آغاز کرده و تا 15 فروردین ادامه خواهد داد تا بتوانیم امنیت مسافران را تضمین کنیم.

وی بیان کرد: امسال به دلیل آب و هوای مساعد شاهد افزایش 13 درصدی مسافرت‌های نوروزی هستیم که وظیفه پلیس راهور را سنگین‌تر کرده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: حدود 20 تا 21 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کنند که نشان‌دهنده آمار بالای افزایش 13 درصدی ترددهاست، بر اساس آمار اعلام‌شده شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به طور متوسط 100 میلیون لیتر بنزین در روز مصرف شده است که حکایت از طی کردن 800 میلیون تا یک میلیارد کیلومتر راه توسط مسافران نوروزی دارد.

وی با بیان اینکه شاهد موج سوم سفرهای نوروزی هستیم، خاطرنشان کرد: با اینکه امسال آمار سفرهای نوروزی افزایش یافت اما با تلاش پلیس راهور و دیگر نهادهای ذی‌ربط به همراه رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش آمار تصادفات منجر به فوت و به تناسب کاهش شمار جان‌باختگان هستیم.

مهری با بیان اینکه تاکنون خستگی و خواب‌آلودگی و عدم توجه به جلو عامل 45 تا 50 درصد تصادفات بوده است، گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز نیز عامل 40 تا 45 درصد تصادفات بوده و این عوامل تقریباً 85 تا 90 درصد تصادفات جاده‌ای را رقم زده‌اند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ ایمنی مسافران نوروزی متذکر شد: مسافران باید زمان سفر خود را مدیریت کنند و بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند تا گرفتار ترافیک‌های این روزها نشوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 369232 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟