همه مردم باید یک شهردار‌ باشند‌

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، ناهید خداکرمی‌ با اشاره به فرا رسیدن‌ عید نوروز و حضور شهروندان در طبیعت و تفرجگاه‌ها گفت: حفظ محیط زیست امری ضروری است و شهرداری و مدیریت شهری بدون مشارکت مردمی هیچ گامی نمی‌توانند بردارد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تا ما خودمان برای شهر دلسوزی نکنیم‌، نه دولت، نه حاکمیت‌ و نه شهرداری به تنهایی نمی‌توانند کاری را انجام دهند اظهار کرد: همه مردم باید یک شهردار و یک عضو شورای شهر باشند و خودشان دلسوزی کنند که چگونه می‌توان امور روزمره‌ را با کمترین آسیب به محیط زیست سپری کرد.

وی با بیان اینکه در فیلم‌ها و برنامه‌های طنز کمتر در قالب‌ آموزش به این مسئله پرداخته می‌شود خاطرنشان کرد: می‌توان با استفاده از جملات کوتاه در فیلم‌ها این فرهنگ‌سازی را ایجاد کرد که شهر ما خانه ماست و ما اگر در خانه خود زباله را روی فرش نمی‌ریزیم‌ بیرون خانه هم نباید این کار را کنیم‌.

خداکرمی با تأکید بر اینکه ایام نوروز می‌تواند در مسیر ایجاد شادی، نظم و دلسوزی برای شهر مدیریت شود خاطرنشان کرد: اگر مسئولین برای خواسته‌های مردم احترام قائل شوند مردم هم با آنان همراه خواهند شد.

وی با اشاره به برخی افراد که زباله‌های خود را از درون خودرو به بیرون پرت می‌کنند گفت: بعضی افراد یک سرپیچی‌ مدنی را در پیش گرفته‌اند و فکر می‌کنند اکنون که با آلودگی هوا و ترافیک مشکل دارند می‌توانند نسبت به رفتار شهروندی خود بی‌توجهی کنند.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اگر مردم بدانند مسئولین چطور دلسوزانه برای امور آنان تلاش می‌کنند و این صداقت را ببینند خودشان مشارکت عمومی را ترویج می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 368713 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟