گران کردن بنزین برای تحمیل هزینه‌های شهر بر مردم، اشتباهی نابخشودنی است

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در چهلمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود که در صحن علنی شورا قرائت کرد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و با اشاره به روز‌های آغازین ماه بهمن اظهار کرد: مردم ایران با انقلاب اسلامی بساط تابوت را برچیدند و ما وظیفه داریم که قدردان این مردم باشیم و با اصلاح و بهبود مدیریت رضایت مردم را افزایش دهیم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه گران کردن خدمات شهری و بنزین برای تحمیل هزینه‌های اداره دولت و شهر بر مردم اشتباهی نابخشودنی است، اظهار کرد: در جلسه قبل که لایحه بودجه ۹۷ ارائه شد، اگر بر نتایج هدف گذاری و مدیریت توجه نکنیم برای نتایج هم بودجه ریزی نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اگر به عدالت اعتقاد داریم باید مبتنی بر عدالت منطقه‌ای و فراهم کردن زیرساخت‌های اساسی زندگی در همه محلات شهر بودجه ریزی کنیم تا نتیجه مدیریت شهر به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی همه شهروندان تبدیل شود.

فراهانی با بیان اینکه گام نخست را در کنار هم با تغییر در سیاست‌ها و الزامات تدوین بودجه ۹۷ برداشتیم، گفت: اکنون برای ادامه این راه باید به سراغ یک نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد در سطح اجرا برویم.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه تحول در نظام مالیه شهری باید در دستور کار قرار گیرد، خاطرنشان کرد: برای سازمان‌ها و معاونت‌هایی که در ۱۲ سال گذشته بر اساس رانت اداره شده اند و نظام مدیریت غیرمنطقی شکل داده اند انجام این کار بسیار دشوار است.

وی با اشاره به بررسی‌های خود در لایحه بودجه پیشنهادی سال ۹۷ گفت: در این لایحه سهم اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی پروژه‌های عمرانی از ۴۵ درصد در سال ۹۶ به ۳۹ درصد در سال ۹۷ کاهش یافته است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر این اساس سهم هزینه‌ها از ۳۹ درصد در سال ۹۶ به ۴۴ درصد در سال ۹۷ افزایش یافته است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به زلزله‌های اخیر و لزوم توجه به پایداری و ایمنی شهر‌ها اظهار کرد: علی رغم همه این مسائل که توجه همه را برانگیخت شاهد این هستیم که تنها ۴.۲۸ درصد کل بودجه شهرداری به ماموریت ایمنی و مدیریت بحران اختصاص داده شده و فقط 0.28 درصد بیشتر از سال ۹۶ است.

وی با اشاره به موارد مذکور ادامه داد: ما باید عزم خود را جزم کنیم و تمام تلاشمان را برای اصلاح و تعدیل بودجه شهرداری در مسیری که سبب ارتقای کیفیت زندگی و نه تامین هزینه‌های اداره شهرداری شوند، به کار ببندیم.

فراهانی تصریح کرد تا زمانی که تنظیم و تخصیص بودجه در هاله‌ای از خیال و توهم است و پرداخت نقدینگی با چانه زنی و عدد سازی انجام می‌شود ادعای تحقق بودجه عملیاتی دروغ است و چیزی جز حرام کردن کاغذ به خاطر چاپ کتاب بودجه نیست.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 350200 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟