بازدید از اوین محدود و با حضور متراکم مسئولان بود

علیرضا رحیمی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی که امروز از زندان Prison اوین بازدید کرد، در کانال «تلگرام» خود، این بازدید را «محدود» و با «حضور متراکم» مسئولان قضایی و امنیتی توصیف کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه برنامه بازدید نمایندگان مردم از زندان اوین عصر امروز در فضایی حفاظت شده و محدود انجام شد، افزود: هدف اصلی از بازدید ملاقات و صحبت با زندانیان اعتراض های دیماه و همچنین پیگیری علت و نحوه مرگ سینا قنبری در زندان بود. جمعا شش تن از بازداشت شدگان اعتراضات دیماه باقی مانده بودند و در انتظار تعیین تکلیف پرونده قضایی خود هستند. با هر شش نفر ملاقات انجام شد. بجز شش نفر همه بازداشت شدگان آزاد شده اند.

وی اضافه کرد: این بازدید با همراهی متراکم مسئولین سازمان زندان ها، وزارت اطلاعات و مقامات قضایی و حفاظت زندان اوین انجام شد. هیات نمایندگان بازدید کننده، فردا در مورد جزییات این بازدید اطلاع رسانی خواهد کرد.

سعیدی: از بند زنان بازدید نکردیم

فاطمه سعیدی، نماینده مردم تهران نیز با اشاره به بازدید نمایندگان مجلس از زندان اوین به «امتداد» گفت: این بازدید بیش از ۲ ساعت به‌طول انجامید و در نهایت قرار شد جمع‌بندی نهایی در قالب گزارشی تا فردا در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد. هم‌اکنون تنها ۴ نفر از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های اخیر در اوین همچنان زندانی Prisoner هستند که در جریان این بازدید با هر ۴ نفر دیدار و با آن‌ها گفت‌وگو کردیم.

وی اضافه کرد: باتوجه به آن‌که به‌گفته مسئولان زندان اوین، هیچ زنی در میان بازداشت‌شدگان فعلی وجود ندارد، از بند نسوان بازدید نکرده و با این حال از بندهای 209 و بخش‌هایی دیگر از زندان مردان بازدید کردیم. درخواستم از رییس سازمان زندان‌ها این بود که حتماً نسبت به انجام همکاری‌های لازم برای بازدید فراکسیون زنان مجلس از زندان‌های زندان اقدام کنند.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: همکاری بسیار خوبی از سوی مسئولان زندان برای حضور بنده به‌عنوان یک نماینده زن انجام شد که جای تقدیر و تشکر دارد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 352622 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟