به گزارش گروه اجتماعی رکنا، نجات بهرامی،معاون رسانه‌ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز در پاسخ به اینکه چرا امروز علیرغم عدم اطلاع رسانی رسمی و سراسری قبلی تعدادی از مدارس سطح شهر تهران و شهرستان های اطراف تعطیل بودند اظهار کرد: طبق آیین نامه اجرایی (ماده 96 فصل 7 ) اعلام تعطیلی مدارس در چنین شرایطی وظیفه ادارات کل آموزش و پرورش است اما اگر وضعیت بحرانی شود و اعلام بحران شود ، استانداری اختیار امور را به دست می‌گیرد.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر اختیار تعطیلی مدارس به استانداری سپرده شد و از آنجایی که ما از شرایط مدارس مطلع تر هستیم و مدارس را می‌شناسیم و با توجه به اینکه اوضاع در برخی مناطق شمالی تهران و شهرستان هایی چون شهریار، دماوند و... بحرانی و حیاط مدارس پر از برف و یخ بود، اصرار بر تعطیلی مدارس داشتیم.

بهرامی افزود: اما استانداری به هر دلیل با تعطیلی مخالف بود و این موضوع باعث کندی روند تصمیم گیری و بلاتکلیفی مدیران و دانش آموزان شد.

معاون رسانه ای مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اظهار کرد: شب گذشته در نهایت برخی مناطق و شهرستانها موفق شدند با هماهنگی فرمانداریها مجوز تعطیلی بگیرند اما به خاطر تصمیم دیرهنگام ، عده ای از دانش آموزان مطلع نشده و صبح به سمت مدرسه حرکت کرده بودند.

وی ادامه داد: ما از استانداری می‌خواهیم چنانچه آیین نامه مصوب شورای عالی ما را قبول ندارند، در قالب پیشنهاد و لایحه و ... پیگیر قانون Law جدیدی در این زمینه باشند تا به صورت شفاف وظایف و مسئولیتها را مشخص کند و در چنین مواقعی همانند روز گذشته از سرگردانی مردم و دانش آموزان جلوگیری شود.

بهرامی درباره تعطیلی مدارس در روز چهارشنبه نیز گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی و دستور آموزش و پرورش شهر تهران به مدارس مبنی بر کمک گرفتن از شهرداری برای رفع مشکلات و آماده سازی محیط برای دانش آموزان ، مدارس فردا با هر شرایطی خود را مهیای ورود دانش آموزان می‌کنند و مشکلی در این زمینه نداریم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 352492 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟