بطحایی: ایمن سازی مدارس باید در اولویت قرار بگیرد

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه فضای آموزشی و تجهیزات از عوامل تاثیرگذار و مهم در فرآیند یادگیری هستند، اظهار کرد: معماری و نقشه، مصالح، چیدمان تجهیزات رنگ ساختمان و کلاس‌های درس به طور مستقیم در تربیت دانش آموزان تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه ساختمان مدارس یکی از مقاوم‌ترین و ایمن‌ترین فضا‌های شهری در کشور است، افزود: خیرین مدرسه ساز بازوان توانمند آموزش و پرورش هستند و باید با برنامه ریزی دقیق استفاده حداکثری از این ظرفیت فوق العاده انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حتی اگر ۵۰ درصد ظرفیت سازمان نوسازی مدارس کشور را به منظور تقویت حوزه خیرین مدرسه ساز و جذب مشارکت‌های مردمی بسیج کنیم اقدام گزافه ای نکردیم.

بطحایی اظهار کرد: سازمان نوسازی مدارس کشور یکی از بزرگترین، تخصصی ترین، حرفه ای‌ترین و قابل اعتماد‌ترین دستگاه‌های کشور است که عملکرد آن به نوبه خود قابل تقدیر است.

احداث مجتمع های آموزشی در دستور کار قرار بگیرد

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه توسعه فضا‌های آموزشی کشور باید به سمت احداث مدارس بزرگ و مجتمع‌های آموزشی جامع باشد، گفت: حذف سه هزار کلاس درس خشت و گلی و کانکسی و ایمن سازی مدارس ناایمن در کشور باید در اولویت امور سازمان نوسازی مدارس کشور قرار بگیرد.

وی یادآور شد: یک سوم مدارس کشور توسط خیرین مدرسه ساز احداث شده و این موضوع ریشه در تمدن غنی ایران اسلامی و برگرفته از آموزه‌های دینی و اسلامی است که باید قدردان این موضوع باشیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342159 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟