تفکیک فعالیت سازمان دانش آموزشی و معاونت پرورشی

رکنا اجماعی: مهدی فیض با بیان اینکه یکی ایرادات ما صدور بخشنامه برای هر مناسبتی بود، گفت: این موضوع باعث شده بود انباشتی از بخشنامه به‌وجود بیاید به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک راه جایگزین پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در همین راستا تقویم فرهنگی برای مقاطع چهارگانه تدوین کردیم که طی آن به معاونان پرورشی مدارس پیشنهاد می‌دهیم تا به دلخواه خود برای هر مناسبت برنامه‌ای برگزار کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اضافه کرد: مناسبت‌ها را به نحوی در تقویم قرار دادیم که برای هر ده روز یک موضوع بیشتر مورد توجه نباشد.

فیض اظهار کرد: اگرچند مناسبت به‌طور همزمان وجود داشته باشد، آن که برای مقطع تحصیلی اولویت دارد، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هیچ اجباری برای برگزاری برنامه‌ها وجودندارد، ادامه داد: این برنامه‌ها می‌تواند متناسب با رده سنی و مقطع تحصیلی اجرا شود و جنبه توصیه ای دارد نه الزامی.

هر استان یک اندیشکده

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همچنین از شکل گیری اندیشکده های موضوع محور در هر استان خبر داد.

فیض اضافه کرد: هر استانی موضوع مورد علاقه خودش را انتخاب می کند و پیرامون موضوع کار مطالعاتی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: هر استان یک اتاق فکر است که در این صورت ما شبکه ای از اتاق های فکر خواهیم داشت و هر استانی متولی بخشی از این شبکه است.

فیض تاکید کرد: تمام اندیشکده ها زیر نظر ستاد معاونت پرورشی فعالیت می کنند و طراحی اندیشکده به نحوی است که بار پرسنلی جدیدی اضافه نکند.

وی همچنین گفت که هیچ استانی ملزم به داشتن اندیشکده نیست.

تشکیل کار گروه تجدید نظر در شیوه نامه اردوها

فیض همچنین از تشکیل کار گروه تجدید نظر در شیوه نامه اردوها خبر دادو اضافه کرد: این کار گروه تاکنون ٢٠ساعت جلسه برگزار کرده اند و اعضای آن از ستاد معاونت پرورشی وزارت خانه و نماینده معاونت استان ها در آن فعالیت می کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: این بازنگری تا پایان مهر انجام خواهد شد و حادثه Incident دانش آموزان هرمزگانی مبنای اصلاح آیین نامه است.

تفکیک فعالیت های سازمان دانش آموزشی و معاونت پرورشی مدارس

فیض اظهار کرد: با توجه به تداخل و اشکالاتی که در برنامه های کاری معاونت پرورشی مدارس و سازمان دانشجویی ایجاد می شد تصمیم گرفتیم وظایف هرکدام را از هم جدا کنیم.

وی ادامه داد: فعالیت سازمان دانشجویی به بیرون از مدرسه سوق داده خواهد شد تا دیگر اختلافی در این زمینه ایجاد نشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 305836 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟