وکیلی از ناحیه خاوری معرفی نشده است/پرونده بقایی صد در صد مالی است و بعد سیاسی ندارد

غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران درحاشیه مراسم روز کارشناس دادگستری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که علت اختلاف نظرها در موصوع کارشناسی چیست ؟گفت : با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی نباید شاهد اختلاف نظرها بین کارشناسان باشد یا اختلاف نطرها باید به اندازه ای باشد که قابل پذیرش باشد . ما معتقدیم اغلب این اختلاف نظرها ناشی از عدم دقت و عدم جامعه نگری نسبت به موضوع کارشناسی و عدم توجه نسبت به زوایای کارشناسی و عدم شناخت نسبت به موضوع است .

وی ادامه داد: برای مثال درباره زمین یک کارشناسی با فرض کاربری مسکونی و یک کارشناسی با فرض کاربری تجاری آن را کارشناسی میکند . امیدواریم با اهتمام کانون کارشناسان این اختلاف نظرها برطرف شود.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که در پرونده بابک زنجانی شاهد اختلاف نظرهای بسیاری در حوزه کارشناسی بودیم دلیل این اختلاف نظرها را چگونه ارزیابی میکنید؟ اظهار کرد: دلیل این اختلاف نظر را خود کارشناسان و صاحب نظران آن حوزه باید تبیین کنند. عدم دقت لازم و عدم شناخت از آن حوزه کارشناسی میتواند از جمله دلایل باشد.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه ایا حکم دادگاه شرکای بابک زنجانی صادر شده است یا خیر ؟ گفت نپرسیده ام که حکم صادر شده است یا خیر ولی مطمینم برابر مقررات قانونی یا حکم صادرشده یا صادر خواهد شد . اگر هم زمان تمام شده حکم صادر شده ولی انتشار یا ابلاغ نشده است .

وی در رابطه با سوال خبرنگار دیگری مبنی براین که مدعی شده اند در رابطه با خانم نازنین زاغری پرونده جدیدی تشکیل شده و حبسش به ۱۶ سال افزایش یافته است ایا چنین موضوعی صحیح است ؟ گفت : اینکه حبس تغییر پیدا کرده است یا خیر هنوز چیزی قطعی نیست و اگر جرم Crime جدیدی اتفاق بیفتد ان را رسیدگی میکنیم و برابر مقررات حکم مقتضی را صادر میکنیم . اگر کسی خواهان این است محکومیت پیدا نکند بهترین کار تسلیم قانون Law و اجتناب از ارتکاب جرم است .

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه بقایی مدعی است پرونده اش صرفا سیاسی است ایا این موضوع صحیح است یا خیر و موضوع مالی در ان وجود دارد بیان کرد: تمام پرونده مالی است و خیلی ها سعی میکنند وانمود کنند تحت تعقیب گرفتن انها تحت تاثیر موضوعات سیاسی است این پرونده ابتدا تا انتها صد در صد موضوعات مالی است و اصلا بعد سیاسی ندارد . تصرف غیرقانونی ، اختلاس، حیف میل بیت المال و اینگونه مسایل در پرونده ایشان مطرح است و هیچ اتهام سیاسی وجود ندارد.

رییس کل دادگستری استان تهران در پاسخ به این سوال که خاوری قرار است بعد از سالها محاکمه شود ایا وکیل دارد ؟ گفت : تا امروز وکیلی از ناحیه وی معرفی نشده است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 319797 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟