از ورود زائران بدون روادید به عراق جلوگیری می شود

به گزارش گروه سیاسی رکنا، حسین ذوالفقاری رئیس ستاد اربعین در گردهمایى دست اندرکاران برگزارى مراسم اربعین که صبح امروز دوشنبه (24 مهر) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: دولت عراق برنامه ریزى سنگینى براى تامین امنیت زائران انجام داده و ورود زائران بدون روادید به عراق ممنوع است.
وی افزود: باید از همین امروز با استفاده از رسانه ملی برای برقراری نظم تلاش و مردم را توجیح کنیم. 
رئیس ستاد اربعین تاکید کرد: همه ما می‌خواهیم شرکت در اربعین براى زائران رایگان باشد، اما هرکارى الزاماتى دارد و زائران باید براى شرکت در اربعین روادید تهیه کنند، رعایت قوانین و مقررات مورد تاکید مقام معظم رهبرى و مراجع است.
ذوالفقاری تصریح کرد: ما باید مراسم اربعین و خدمات دهی را مدیریت کنیم، همچنین باید به مردم واقعیت‌ها گفته شود، نقش حاکمیت تامین نظم و امنیت و بهداشت در داخل کشور است.
وی ادامه داد: ما یک هماهنگی در سطح ملی برای اربعین داریم، این هماهنگی به معنی هم افزایی است، ما در عراق ستاد اربعین را به ریاست سفیر کشورمان داریم و همه باید با هماهنگی با ستاد عراق انجام وظیفه کنیم.
رئیس ستاد اربعین بیان کرد: مشی آینده ما این است که برنامه‌های اربعین را استانی کنیم و فقط در برخی موارد کار در مرکز هماهنگ شود، می‌خواهیم کاری کنیم تا ستاد مرکزی فقط نقش مدیریت را داشته باشد و سایر امور در استان‌ها انجام شود. 
ذوالفقاری گفت: در استان‌هایی که مسیر عبوری زائران هستند استانداران 50 درصد تمرکز خود را بر موضوع اربعین قرار داده اند، ٣ استان اصلی مسئول اجرایی میدانی این مراسم هستند، بر این اساس از استانداران می‌خواهیم در طول مراسم جلسات رفع نواقص را برگزار کنند.
وی گفت: قرار شد در مرز‌ها یک تیم از ایران با مسئول و یک تیم از عراق با مسئول مشخص برای انجام کار‌ها حضور داشته باشند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 317018 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟