شناسایی و رصدآسیب‌های اجتماعی در محلات پایتخت

رکنا اجماعی: حسن خلیل آبادی با اشاره به این که آسیب های اجتماعی یکی از چالش های اصلی شهر تهران است گفت :کاهش آسیب‌ های اجتماعی در تهران یکی از دغدغه های شورای پنجم است و مدیریت شهری جدید باید مساله آسیب های اجتماعی در تهران را مد نظر قرار دهد.

خلیل آبادی با بیان اینکه برای رفع آسیب های اجتماعی باید به صورت شبکه ‌ای عمل کرد، گفت: قرار است در این دوره علاوه بر سنجش و پایش اقداماتی که در کمیته اجتماعی شورای چهارم صورت گرفته، برنامه ریزی برای انجام کارهای جدید نیز در دست کار است.

وی ادامه داد : با توجه به اهمیت موضوع در نظر داریم، آسیب های اجتماعی در محلات مختلف تهران شناسایی و رصد شود و برای کنترل این آسیب ها به طور جدی با هماهنگی دستگاه های مربوطه ورود کنیم.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه رفع معضلات و آسیب های اجتماعی در شهرها باید با نظارت شورای شهر و فعالیت های موثر شهرداری انجام شود، ‌ گفت : موضوعاتی همچون اعتیاد، کارتن خوابی، حاشیه نشینی، زنان و کودکان خیابانی و کودکان کار، طلاق و خشونت مهم ترین آسیب های اجتماعی هستند که باید مشخص شود شهرداری چه برنامه ای برای این آسیب ها وجود دارد و شورای شهر نسبت به کنترل این آسیب ها ورود خواهد کرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: تراکم فروشی، کاهش درآمد پایدار شهرداری و گسترش حاشیه نشینی موجب شده تا مشکلات زیادی برای پایتخت نشینان ایجاد شود که اگر برای آن چاره جدی اندیشیده نشود با بحران آسیب های اجتماعی روبرو خواهیم شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 306121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟