مراسم جشن دانش آموختگی دانشجومعلمان استان گلستان با حضور سرپرست وزارت علوم برگزارشد

رکنا اجتماعی:دکتر سید ضیاءهاشمی در این مراسم گفت: دانشگاه یک نهاد ارزشمند و یک جایگاه رفیع و مقدس است، جایگاه معلم نیز جایگاه ارزشمندی است چون علم و دانش امری مقدس و ارزشمند است.

سرپرست وزارت علوم افزود: دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان که تاکنون دانشجو بودند چون در پی معرفت و دانش بودند جایگاه رفیع و برجسته ای داشتند و امروز نیز که به عنوان معلم فعالیت جدید خودرا آغاز می کنند در جایگاه بالاتر و ارزشمندتری قرار می گیرند.

دکتر هاشمی تاکید کرد: امروز کار معلمان بسیار ظریف و حساس است و حتماً نسبت به قبل دشوارتراست برای اینکه دانشجویان ما نسبت به قبل پرسشگرتر و آگاه ترند و معلمان باید علاوه بر عشق و انگیزه بالا، دانش به‌روز تری داشته باشند.

وی ادامه سخنان خود گفت: لازمه معلمی، داشتن عشق و علاقه است و به معلمی نمی شود به عنوان یک حرفه و شغل نگاه کرد و همانطور که شهید والا مقام شهیدرجایی فرموده اند\" اگر به عنوان شغل، به معلمی نگاه کنیم نمی توانیم ازاین شغل بهره کافی ببریم\".

سرپرست وزارت تاکید کرد: ارزش کار معلم با حقوق و مزایای مادی قابل جبران نیست و هر حقوقی که به معلمان پرداخته شود نسبت به ارزش کار آنها ناچیز است، ولی اگر به ارزش معنوی و اجتماعی کار معلمان که تعلیم و تربیت است بنگریم آن موقع مشکلات موجود در این مسیر معلمی هموار خواهد شد.

دکتر هاشمی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دانش آموزان تحت آموزش شما در واقع فرزندان شما هستند که زندگی آنها تحت تاثیر کار و تلاش شما خواهد بود و شما باید آنها را برای زندگی در اجتماع آماده کنید.

در پایان این مراسم از دانش آموختگانی که در دوران دانشجویی خود در فعالیت های فرهنگی فعالتیت بیشتری داشتند با اهدای لوح توسط سرپرست وزارت تجلیل شد.

گفتنی است دکتر سید ضیاء هاشمی سرپرست وزارت علوم برای حضور در مراسم افتتاح سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشوردر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به استان گلستان سفر کرده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304490 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟