مردم باید در اداره شهر شریک شوند

رکنا اجتماعی:محمود میرلوحی در هفتمین جلسه شورای پنجم شهر تهران با اشاره به موضوع معرفی کاندیداهای ستاد توان‌افزایی سمن‌ها اظهار داشت: امیدوارم در شورای پنجم در موضوع سمن‌ها به نحوی عمل کنیم که بتوانیم بخشی از مطالبه سازمان‌های مردم‌نهاد و هم جامعه را پاسخ دهیم.

وی افزود: بسیاری از کشورهای پیشرفته، در موضوع مدیریت شهری، بحث شهرداری مشارکتی را مد نظر قرار دادند و مردم در اداره شهرها شریک هستند.

میرلوحی با بیان اینکه این اقدام باعث نوعی همبستگی بین مردم و مجریان می‌شود، گفت: اما متأسفانه در ایران ملاحظه می‌کنیم که اداره شهر را یک جمعی بر عهده دارند و مسائل دیگر بر عهده دیگران دارد و هیچ نوع همبستگی و ارتباطی میان این دو گروه نیست.

معاون اجرایی شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به همین اهمیت بوده که موضوع سمن‌ها و شورایاری‌ها مورد توجه ویژه شورای پنجم است و توجه به آن می‌تواند ساختار منسجم و یکپارچه‌ای را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه با بودجه نفتی، نگاه دولتی و عدم مشارکت مردم، اتفاق خاصی نمی‌افتد، گفت: متأسفانه شاهدیم اگر تیم اجرایی، سالم و توانمند باشد، فعالیت‌هایی انجام می‌دهد که دامنه‌دار و مداوم نیست؛ اگر بتوانیم ساختار را طوری طراحی کنیم که سمن‌ها در تجهیز، تشویق و ترویج بخش‌های مختلف ورود کنند، قطعاً شاهد اتفاقات بسیار خوبی خواهیم بود.

میرلوحی خاطرنشان کرد: ما به لحاظ سخت‌افزاری حدود ۳۰۰ سرای محله داریم که یکسری کارهای محدود را انجام می‌دهند؛ در حالی که آنجا می‌تواند محلی برای حضور سمن‌ها و ایجاد کمپین‌های مختلف در موضوعاتی مانند سینما، صنایع دستی، ترافیک و ... باشد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 304448 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟