انتقاد شدید عضو شورای شهر از هزینه های زیاد شهرداری

رکنا اجتماعی: زهرا نژادبهرام درباره اقدامات انجام شده در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: باید گزارشات به گونه‌ای ارائه شود که هزینه‌کردها و ارقام آنها کاملا شفاف و روشن باشد.

وی افزود: در گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اشاره‌ای به میزان اعتبارات و ارقام نشده بود لذا باید مشخص شود که در سه سال گذشته چه میزان هزینه برای این مراسم صرف شده است.

این عضو هیات رییسه شورای شهر تهران به بررسی اسناد هزینه‌های مراسم اربعین در سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: باید سهم شهرداری تهران در اعتبارات شفاف و روشن باشد.

در ادامه شهربانو امانی در خصوص گزارش ارائه شده توسط معاون اجتماعی شهرداری تهران، گفت: ما یاد گرفته‌ایم که به اهل بیت (ع) و به ویژه اباعبدالله‌الحسین (ع) احترام ویژه‌ای بگذاریم اما چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. باید وظیفه شهرداری در برگزاری اینگونه مراسمات تعریف شود و معین شود که چه وظیفه‌ای را بر عهده دارد.

وی افزود: بر اساس قانون Law تمام عوارض و درآمدهای شهرداری باید صرف همان شهر شود لذا باید پایش و ارزیابی از اقدامات گذشته از سوی شهرداری تهران در برگزاری مراسم اربعین صورت بگیرد. هزینه‌کرد پنج تا 10 میلیارد تومان در برگزاری مراسم اربعین شاید در کل بودجه شهرداری تهران رقم خاصی نباشد اما یک ریال آن هم به لحاظ شرعی یک ریال است و من به عنوان نماینده مردم معتقدم که باید این موارد روشن و شفاف شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته امسال سه میلیون زائر از ایران در کربلا حضور خواهند داشت و باید مشخص شود که شهرداری تهران چه تاثیری به لحاظ فرهنگی در بخش‌های مختلف ظرف سال‌های گذشته برای زائرین داشته است.

امانی افزود: شهرداری تهران باید گزارش موثق و جامعی را از اقدامات خود در خصوص برنامه‌های این مراسم ظرف سال‌های گذشته در کربلا ارائه کند تا ما در این خصوص از سوی خبرنگاران مورد سوال قرار نگیریم.

در ادامه این جلسه حجت نظری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با اشاره به اینکه در کل کشور مشکل فرسوده بودن مدارس را داریم، گفت: آیا ساخت و بازسازی مدرسه جزو ضرورت‌های مراسم اربعین محسوب می‌شود و این باید مشخص شود که شهرداری چه هزینه‌ای را در این بخش صرف کرده است.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال شورا 10 میلیارد تومان برای مراسم اربعین مصوب کرده است شهرداری گزارشی ارائه کند که از این میزان چقدر هزینه خواهد شد.

بهاره آروین دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز در خصوص گزارش ارائه شده از اقدامات شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی ظرف سه سال گذشته، گفت: باید میزان تسهیل‌گری شهرداری تهران در برگزاری اینگونه مراسمات و ساماندهی مشارکت مردم مشخص شود. سال گذشته پنج میلیارد تومان برای برگزاری این مراسم اعتبار مصوب شده بود که امسال این رقم به 10 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بر همین اساس باید مشخص شود که رقم افزایش پیدا کرده در چه بخشی هزینه خواهد شد.

 تاکید کرد: بسیاری از امکانات شهرداری تهران از سال 1391 که شهرداری اقدام به برگزاری مراسم اربعین در کربلا کرده است وجود دارد که بخشی از آنها در خاک کشور عراق دپو شدند و بخش دیگری به تهران بازگردانده شدند که باید برآوردی از تجهیزات موجود در کشور عراق و آنچه که بازگردانده شده داشته باشیم.

آروین به فعالیت‌های عمرانی شهرداری در مراسم اربعین اشاره کرد و گفت: شهرداری باید وجه تسهیل‌گری و ساماندهی مشارکت مردم را بر عهده بگیرد چرا که قاعدتا مردم بهتر می‌توانند اینگونه مراسم را هدایت کنند.

وی در خصوص نحوه ارائه خدمات به مردم در اربعین حسینی نیز تصریح کرد: بسیاری از مشکلات زائران در بازگشت به ایران است. شهرداری باید مشخص کند که چه برنامه‌ای در سال‌های گذشته انجام داده و چه برنامه‌هایی را برای امسال پیش‌بینی کرده است.

منبع: ایسنا

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 302354 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟