کاهش 11 هزار نفری تلفات تصادفات

رکنا اجتماعی: سردار تقی مهری رئیس پلیس Police راهور ناجا در نشست خبری که امروز(شنبه)برگزارشد،با تبریک دهه ولایت اظهار داشت: از سال 84 تا کنون شاهد کاهش جانباختگان در جاده ها هستیم و تعداد جانباختگان در جاده های کشور از 27هزار نفر به 16هزار نفر رسیده است.

وی افزود: سه عامل مهم خودرو ،جاده و انسان در تصادف Crash نقش مهمی دارند و موضوع کاهش جانباختگان و حوادث Accidents رانندگی یکی از مهم ترین موضوعات کشور است چرا که امروز بیشتر افراد جامعه یا مسافر یا راننده هستند.

سردار مهری گفت:به ایام پایانی شهریور و پایان سفر های تابستانی نزدیک می شویم که در این ایام تعداد تصادفات رانندگی با افزایش سفر ها زیاد می شود.

وی افزود: روز گذشته شاهد یک تصادف رانندگی در جاده میناب بودیم که علت آن خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو بوده که در این حادثه Incident 7دانش آموز و راننده و کمک راننده جان خود را از دست دادند.

وی افزود:شرایط را فراهم کردیم تا شیوه نامه مسافرت های اردو های دانش آموزی تغییر کند تا شاهد کاهش این گونه حوادث باشیم.

کاهش 5 درصدی جانباختگان در سفرهای تابستانی

سردار مهری گفت:در دوماه گذشته شاهد کاهش 5درصدی جانبا ختگان در سفر های تایستانی بودیم.

رئیس راهور ناجا با بیان اینکه طرح تابستانی یکی از مهم ترین طرح های پلیس راهور است که تا پایان تابستان ادامه دارد، گفت:پیش بینی می شود تا پایان سال 2میلیون خودرو به جاده های کشور افزوده شود.

وی با اشاره به افزایش وسایل نقلیه در پنج ماهه گذشته افزود: در این 5ماه 16/5درصد معادل 769هزار وسیله نقلیه به جاده ها وارد شده است که افزایش تعداد وسایل نقلیه افزایش تصادفات را به همراه دارد.

سردار مهری گفت:در حادثه روز گذشته با سامانه پایش جاده ها(سپهتن) متوجه شدیم که خواب آلودگی علت تصادف بود.

وی ادامه داد:محور اصلی پلیس اجرای طرح تابستانی است تا تعداد تصادفات رانندگی کاهش پیدا کند تا شاهد جانباختن هموطنان در جاده ها نباشیم.

رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به این سوال که پلیس برای تکرار نشدن حوادثی مانند تصادف هرمزگان چه تدابیری دارد؟ گفت:از نظر تعداد راننده شرایط فراهم بود و در اتوبوس دو راننده وجود داشت و خوردو هم شرایط مناسب داشت.

وی با بیان اینکه ما نمی توانیم مانع مسافرت ها در شب بشویم، ادامه داد: اتوبوس ها باید حتما دو راننده داشته باشند که در اتوبوس دانش آموزان هرمزگانی دو راننده حضور داشت که متاسفانه یکی از آنها جان خود را از دست داد.

سردار مهری با اشاره به اینکه خودرو با سرعت مجاز 85کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود،بیان کرد:عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی علت حادثه بوده که در سامانه سپهتن به وضوح نشان داده شد.

وی در رابطه با تعداد دانش آموزانی که در اتوبوس حضور داشتند،گفت:تعداد دانش آموزانی که در اتوبوس حضور داشتند مجاز بود.

لزوم اجرای شیوه نامه سفرهای راهیان نور برای اردوهای دانش آموزی

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: شیوه نامه سفرهای راهیان نور تهیه شده است که باید این شیوه نامه را برای اردوهای دانش آموزی هم اجرا کنیم.

سردار مهری گفت:در تمام شهرهای کشور شاهد پارک های ترافیک هستیم که مربیان در این پارکها آموزش قوانین را در دستور کار خود دارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300838 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟