کاهش 18 درصدی تلفات ترافیکی در تعطیلات عید فطر

سردار تقی مهری در مراسم رونمایی از سامانه موبایلی بازرسان نامحسوس با اشاره به طرح‌های ترافیکی سال 96 اظهار داشت: یکی از طرح‌های ما در سال 96 طرح ویژه نوروز بود.در نوروز امسال نسبت به سال گذشته با تدابیر اتخاذ شده و هماهنگی و همکاری با دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی کاهش حدود 10 درصدی جانباختگان را شاهد بودیم.

او با بیان اینکه مهمترین وظیفه پلیس Police راهور روان سازی ترافیک و برقراری نظم ترافیکی است، گفت: در تعطیلات نوروز 96 سه عامل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و انحراف به چپ باعث وقوع 75 درصد تصادفات بوده است، البته نسبت به سال گذشته با کاهش تصادفات روبرو بودیم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به طرح دیگر ترافیکی سال 96 اشاره کرد و گفت: برقراری نظم و انضباط در خیابان‌ها به هنگام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرها از دیگر طرح‌های اجرایی ما بود. همچنین برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و برقراری نظم و انضباط ترافیکی از دیگر طرح‌های ما بود.

سردار مهری، رئیس پلیس راهور ناجا به طرح ترافیکی ماه مبارک رمضان اشاره و خاطر نشان کرد: از دیگر طرح‌های ما طرح ماه مبارک رمضان لیالی قدر، روز قدس و نماز عید سعید فطر بود و بلافاصله پس از آن تعطیلات عید سعید فطر آغاز شد که با هماهنگی دستگاههای خدماتی و امدادی این طرح نیز به خوبی برگزار شد و بغیر از دو روز تعطیلات عید مشکل خاصی نداشتیم.

او تصریح کرد: در تعطیلات عید سعید فطر نسبت به سالهای قبل در مسیر شمال که مسیر کوهستانی است ترافیک در راه مانده نداشتیم و با توجه به افزایش سفرها ترافیک روانتر بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به آمار تعطیلات عید فطر گفت: ما امسال در تعطیلات عید فطر 18 درصد نسبت به سال گذشته کاهش تصادفات و جانباختگان را داشتیم.

او به طرح تعطیلات تابستانی امسال اشاره و خاطر نشان کرد: امسال تعطیلات تابستانی نسبت به سال گذشته 15 روز زودتر شروع شد و از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه ادامه دارد، البته در این طرح نیز از دیگر بخشهای انتظامی به پلیس راهور کمک خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 281078 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟