محمدی: تغییر محتوای کتب درسی باید با مطالعه و حساب شده باشد

رکنا اجتماعی: داود محمدی با تاکید بر این‌که «تغییر محتوای کتب درسی نباید به یکباره انجام شود» اظهار داشت: مساله محتوای کتب درسی چیزی نیست که یک دفعه بتوان آن را تغییر داد. باید توانمندی‌های معلم و دانش‌آموزان هم مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اما این‌که چه چیزی باید تدریس شود نیاز دارد به این‌که کار کارشناسی و مطالعاتی دقیق و حساب شده‌ای انجام شود و ما در این مورد حتما به آموزش و پرورش هم اعلام می‌کنیم که نکات لازم را مدنظر داشته باشند.
وی بیان کرد: گروه‌های علمی باید در مورد تغییر محتوای درسی تشکیل شده و بررسی‌های لازم را انجام دهند بخصوص این‌که مدعی هستیم در مورد تغییرات باید از معلمان و دبیران باتجربه هم نظرخواهی شود و اگر ایرادی وجود دارد آن‌ها به آن ایرادات هم اشاره داشته باشند.
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: این‌که محتوای کتب درسی تا چه اندازه نیاز به تغییر دارد لازمه آن تحقیق از افرادی است که در این زمینه تخصص داشته و کار کرده‌اند به ویژه معلمان و دبیران باتجربه. باید حتما نظرات خود را بیان کنند و بعد از آن گروه‌های متخصص کار خود را نسبت به تغییر انجام دهند.
وی با تاکید بر این‌که «تغییر محتوای درسی مساله‌ای نیست که بدون مطالعه انجام شود»، گفت: باید مطالعات انجام شده در این زمینه و همچنین تجربیات سایر کشورها هم مورد بررسی قرار گیرد، ضمن این‌که نیازهای داخلی کشورمان در این مورد از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است. ما متخصصان زیادی داریم که می‌توانند اشکالات را شناسایی و با دقت بررسی کرده و برطرف کنند.
وی در پایان گفت: با توجه به این‌که به آغاز سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم حتما از وزیر آموزش و پرورش می‌خواهیم که برنامه‌ها و اقدامات در دستور کار را ارائه و توضیح دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 300611 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟