قول اختصاص بودجه ۲۹۹میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس کار و دانش

رکنا اجتماعی: مصطفی آذرکیش با اشاره به سه ساله شدن هنرستان‌ها در شاخه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش گفت: به نیروی انسانی، فضا و تجهیزات بیشتری نیاز داریم. در دولت، اراده خوبی را مشاهده کردیم و سازمان برنامه و بودجه خبرهای خوبی درباره این موضوع به ما داده است.

وی ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه و آموزش‌وپرورش برنامه‌ریزی را از سال قبل برای سه ساله شدن هنرستان‌ها شروع کرده اند و تامین اعتبار و نیروی انسانی مورد نیاز در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سه عدد به ما پیشنهاد شده است. اولی ۴۵میلیاردتومان از محل فروش گاز. دومی ۵۴میلیارد تومان در بودجه سنواتی سال ۹۶ و سومی هم ۲۰۰میلیارد تومان از محل تسهیلات بانک‌ها.

آذرکیش با بیان اینکه که هر سه عدد باید برای سه ساله شدن هنرستان‌ها و مدت باقی‌مانده تا برنامه ششم سالانه هزینه شود، تاکید کرد: ما از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش را هم استفاده کردیم که یکی از این برنامه‌ها برگزاری دوره‌های آموزشی با مشارکت دستگاه‌های دیگر است.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی، وزارت صنعت. معدن و تجارت، وزات جهاد کشاورزی، سازمان صنایع دستی و میراث فرهنگی و گردشگری از جمله دستگاه‌هایی هستند که به دانش‌ و مهارت افزایی و استفاده بهتر از بودجه آموزش و پرورش کمک می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 300198 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟