حضور بیشتر زنان و جوانان نقطه قوت شورای پنجم

دیدگاه شما در خصوص انتخاب محسن هاشمی به عنوان رییس شورای شهر تهران چیست و تصور می کنید همراهی ایشان با محمد علی نجفی در جایگاه شهردار تا چه میزان می تواند برای شهر تهران مثمر ثمر باشد؟

_هر فردی شهردار می شود باید همراه رییس شورای شهر باشد و این از اصل ها است.

با توجه به اینکه به نظر می رسد محمد علی نجفی و محسن هاشمی رفسنجانی نزدیک به یک حزب هستند تا چه اندازه می تواند این دو انتخاب به عنوان روسای شهر تهران مفید یا مضرر در اداره پایتخت باشد؟

_به هرحال شهردار باید تابع شورا و رییس شورای شهر باشد. هر فردی شهردار است باید عضوی از تیم شورای شهر باشد.

پیش بینی که از عملکرد جناب نجفی در جایگاه شهردار دارید چیست؟

_شهر به یک سیاست های کلان برای کارهای اجرایی نیاز دارد که بسیار هم ضروری است . به نظرم،ما در شهر نظریه نداریم، اینکه خیلی از اقدامات به نتیجه نمی رسد چون اصلا پشتیبانی وجود ندارد. مبحث دیگری که به بی نتیجه ماندن اقدامات ختم می شود نبود یار است ،ما تنها هستیم، تمایل داریم خودمان همه کارها را انجام دهیم.

جالب است مردم فکر می کنند پولدار هستیم درحالیکه ما پولی نداریم ، پول مردم است . در شورای قبل به شخصه خیلی تلاش کردم دولت را با شورا نزدیک کنم و در همین راستا بود که کمیسیون کلان شهر ها در همان سال اول شورا چهارم شکل گرفت. البته برای این نزدیکی باید دو طرف آمادگی داشته باشند.

معتقدم نجفی ظرفیت حضور در دولت و گفت وگو با دولتمردان را دارد. یعنی ما باید یک ادبیات تشویق کننده برای همراهی گرفتن داشته باشیم که به نظر می رسد نجفی دارد.

شهردار تهران باید ظرفیت گفت و گو با مجلس را داشته باشد زیرا ما اعضای شورای شهر ، شهردار و مجلس هستیم که باید تهران را اداره کنیم و بر اساس این اصل، شهردار پایتخت باید توان برقراری ارتباط مناسب با شورا و مجلس و قوه قضاییه را داشته باشد که اعتقادم بر این است نجفی این توان را دارا است.

در شوراهای دیگر هم بودید با برآوردی که از عملکرد شوراهای گذشته در ذهن دارید شورای فعلی تا چه میزان می تواند متفاوت عمل کند و موفق تر عمل کند؟

_در شورا یک جنبه تخصصی مطرح است که در این شورا و شورای گذشته مشترک است ،جنبه دوم ، فضای نمایندگی است ، این نمایندگی باید به شکلی بازتاب در گروه اجتماعی داشته باشد. ویژگی این شورا این است که تنوع جنسی در آن زیاد است . یعنی صد درصد تعداد زنان افزایش پیدا کرده است یا توجه به جوان در این شورا بالا است. نه تنها در منتخبین ،حتی سن متوسط هیات رییسه را در نظر بگیرید این توجه به جوان را متوجه می شوید. محسن هاشمی متولد 40 است به نظرم جناب چمران متولد 25 بود. همین وضعیت را در هیات رییس هم وجود دارد و جزو جوانترین ها هستند. بیان این نکته از آن جهت مهم است که جوان بودن شورا در هیات تاثیر گذاشته است و جوان شده است . حضور بیشتر زنان و جوانان نقطه تبعیض این شورا با شورای پیشین است که معتقدم اتفاق خوبی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 298022 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟