کاهش آمار بیسوادی در زندان‌های استان تهران به ۴۱ نفر رسید

مصطفی محبی مدیر کل زندان‌های استان تهران در نشستی اختصاصی با محوریت بررسی عملکرد فعالیت های نهضت سواد آموزی در زندان‌های استان، از کاهش آمار بیسوادان به تعداد ۴۱ نفر خبر داد.

محبی ضمن اشاره به سیاست ها و خط مشی‌های سازمانی مبنی بر گسترش آموزش‌های کلاسیک و عمومی در میان مددجویان گفت: یکی از خدمات اجتماعی شاخص که مددجویان در بدو ورود مراکز زندان‌های استان دریافت می‌کنند، تعیین میزان تحصیلات مددجویان در پرونده شخصیتی است که این امر به منظور ارتقای سطح تحصیلی و جلوگیری از اتلاف وقت مددجویان در دوران تحمل حبس انجام می پذیرد. در این راستا با مهیا کردن زیرساخت های لازم، مددجویان علاقه مند و واجد شرایط می‌توانند در سطوح مختلف از نهضت سواد آموزی تا دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

وی در ادامه عنوان کرد: مددجویان دارای تابعیت ایرانی و زیر ۶۰ سال که از نعمت سواد خواندن و نوشتن برخوردار نیستند، پس از شناسایی، مصاحبه چهره به چهره و بررسی اطلاعات سجلی آنان، در سامانه نهضت سواد آموزی ثبت نام شده و تحت آموزش‌های فرد به فرد و کلاسی قرار می‌گیرند که آموزش این دوره‌ها توسط روحانیون و مددجویان دارای تحصیلات دانشگاهی اجرا شده و در پایان به افراد شرکت کننده در آزمون نهایی که از سوی آموزش و پرورش برگزارمی‌شود، در صورت موفقیت گواهینامه نهضت سواد آموزی (یدون اشاره به نام زندان) تعلق می‌گیرد.

مدیر کل زندان‌های استان در ادامه افزود: سیر نزولی آمار بیسوادان در سال جاری نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بوده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 297605 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟