یافته های این تحقیق نشان می دهد زنانی که در قبل از دوره یائسگی هستند و سیگار می کشند یا در گذشته سیگاری بودند و نیز در نواحی با میزان بالای نور در فضای باز در شب زندگی می کنند، در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

پیتر جیمز، سرپرست گروه تحقیق از دانشگاه هاروارد، در این باره می گوید: در جامعه مدرن صنعتی ما، نور مصنوعی تقریبا در همه جا وجود دارد.

نتایج تحقیقات ما نشان می دهد قرارگیری زیاد در معرض نور فضای باز در ساعات شب، می تواند یک عامل پرخطر در زمینه سرطان سینه باشد.

به گفته جیمز ملاتونین، هورمون تولید شده در مغز انسان، رشد تومورهای سرطان سینه را متوقف می کند، اما قرار گرفتن در معرض نور میزان آن را کاهش می دهد، چراکه باعث اختلال در ریتم های شبانه روزی ما می شود- ساعت داخلی بدن ما که خواب آلودگی و هوشیاری را کنترل می کند- و در مقابل به افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه منجر می شود.

نتایج این تحقیقات نشان داد، در زنانی که در معرض بیشترین میزان نور در فضای باز در طول شب بودند، خطر ابتلا به سرطان سینه در مقایسه با زنانی که کمترین میزان قرارگیری در معرض نور را داشتند، 14درصد افزایش یافت.

به گفته محققان میزان نور فضای باز در شب افزایش می یابد، بنابراین با قرار گرفتن در معرض آن، میزان ابتلا به سرطان سینه نیز افزایش می یابد، با این حال آن ها تاکید می کنند برای تأیید یافته های مطالعه و تشخیص مکانیزم بالقوه، به مطالعات بیشتری نیاز است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 296864 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟