فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با بیان اینکه خطرات زیادی جامعه تحت حمایت این نهاد را تهدید می کند، اظهار داشت: قرار داد بیمه حوادث Accidents مسکن و بیمه اثاثیه منزل مددجویان از مهرماه سال ۹۵ به مدت یک سال با شرکت بیمه دانا منعقد شده است که از ابتدای قرارداد تا کنون با همکاری و تعامل بیمه اقدامات موثری در جبران خسارت و آرامش خاطر خانواده ها فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه هدف روستایی تحت حمایت، مبلغ شرکت بیمه ۲۰۰ میلیون ریال برای سرمایه ساختمان و ۱۰۰ میلیون ریال برای سرمایه اثاثیه منزل است، گفت: در جامعه هدف شهری نیز برای سرمایه ساختمان ۳۵۰ میلیون ریال و برای سرمایه اثاثیه مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال تعهد شده است. همچنین در جامعه هدف شهری و روستایی برای سرمایه فوت، نقص عضو کلی و جزئی ناشی از حوادث مشمول بیمه به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد افزود: برای اسکان موقت جامعه هدف شهری و روستایی و تعهد اسکان برای بیمه شدگان مبلغ ۵۰ میلیون ریال تعهد شده است.

رهبر با اشاره به اینکه طی این مدت از حدود ۲۴ هزار پرونده تشکیل شده در این زمینه، تعداد ۱۱ هزار پرونده رسیدگی و مبلغ ۱۰ میلیارد تومان خسارت به مددجویان سراسر کشور پرداخت شده است، گفت: ۱۳ هزار پرونده نیز برای جبران خسارت در دست اقدام است.

وی با اعلام اینکه تاکنون استان فارس با تشکیل ۱۱ هزار و ۶۰۰ پرونده ناشی از حوادث و بلایای طبیعی و دریافت مبلغ 2 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت بیشترین سهم را در این زمینه دارد، ادامه داد: استان های خراسان رضوی با ۴ هزار و ۶۰۰ پرونده، خراسان شمالی با ۳ هزار و ۶۰۰ پرونده و کرمان با هزار و ۵۰۰ پرونده دارای بیشترین فراوانی هستند.

رهبر افزود: برگزاریکارگاه های آموزشی «فرآیند اجرای قرارداد» برای مددکاران و مسئولان واحدهای ستادی تمامی ادارات کل استان‌ها و مدیریت هزینه در ارتباط با بهره گیری از مبالغ واریزی جبران خسارت توسط بیمه، حوزه مسکن و ساختمان کمیته امداد، تسهیلات مصوب ستاد مدیریت بحران استانداری و سایر کمک‌ها برای بازسازی و تعمیرات واحدهای مسکونی مددجویان آسیب دیده از جمله اقدامات در بازتوانی این خانواده ها است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 295284 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟