جزئیات طراحی شناسنامه ویژه مددجویان برای ارائه خدمات زمان دار

فاطمه رهبر، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد از طراحی شناسنامه ویژه مددجو برای ارائه خدمات زمان دار خبر داد و گفت: طراحی شناسنامه‌ها ویژه مددجویان تحت حمایت به گونه ایست که مددجو و نیازهایش مورد سنجش قرار می‌گیرند تا در مدت زمان مشخص شده ۳ ساله، توانمند و از گردونه حمایتی این نهاد خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با اجرای طرح پالایش مددجویی، ۲۴۰ هزار خانوار از حمایت کمیته امداد خارج شدند گفت: کمیته امداد ارائه خدمات معوض به جای بلاعوض را با هدف توانمندسازی و خروج آنان از چرخه حمایتی را در دستور کار دارد، البته در این بخش خانواده‌های سالمند، بیمار و از کارافتاده از این امر مستثنی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر نقش مددکار برای خدمت رسانی به مددجویان گفت: خوشبختانه باتوجه به نگاه ویژه به حوزه مددکاری شاهد افزایش تعداد مددکاران در این نهاد هستیم تا آنجا که تعداد مددکاران از یک هزار و ۰۰ ۹نفر به ۳ هزار و ۸۰۰ نفر در حال حاضر افزایش یافته است.

رهبر با اشاره به اینکه مددکار مسئول توانمندسازی مددجویان است، افزود: مددکاران با حساسیت ویژه‌ای نیاز خانواده را مورد سنجش قرار می‌دهند تا بتوانند در مرحله بعد خدمات مناسب را به آن‌ها ارائه دهند که در نهایت منجر به توانمند سازی خانواده خواهد شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر اینکه مددکاران باید در مواجه با مددجو علاوه بر درک مشکلات آنان برای تسریع در ارائه خدمات و روند توانمندسازی این افراد اقدام کنند گفت: مددکار رمز موفقیت کمیته امداد است بطوریکه این نهاد برای رسیدن به اهداف خود و کسب موفقیت به مددکار نیاز و در واقع مددکار در این عرصه نقشی انکارناپذیر دارد.

وی با اعلام اینکه با همراهی و کمک مددکاران می‌توان مشکلات مددجویان را به حداقل رساند، افزود:امیدواریم با همراهی مددکاران بسترسازی مناسبی برای ارائه خدمات مطلوب به مددجویان فراهم شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 284834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟