ازدواج بین جوانان راه حل  مهم برای افزایش میزان باروری

محمد اسماعیل مطلق روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 1.8 درصد میزان باروری کشور در سال 89 اکنون به 2درصد رسیده است و تداوم این شرایط در سال های آینده بستگی به تعامل و حمایت دستگاه های متولی دارد.

مطلق تاکید کرد: سیاست های جمعیتی و مربوط به خانواده را رهبر معظم انقلاب به تمام بخش ها ابلاغ کرده اند و وزارت بهداشت نیز سهم خود از سیاست های مربوطه را اجرا می کند.

مدیرکل دفتر سلامت وزارت بهداشت تاکید کرد: همواره چالش هایی که باعث کاهش میزان باروری شده مورد بررسی قرار می گیرد، تا در جهت افزایش میزان بارداری در کشور گام برداریم.

وی ابراز کرد: میزان آموزش های قبل، حین و بعد از ازدواج افزایش یافته است، تا در حد امکان از وقوع طلاق در جامعه جلوگیری شود.

مطلق با اشاره به ضرورت کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی، گفت: طرح مشکلات و ارائه راه حل مناسب برای رفع آن، تاثیر زیادی در حل مشکلات ازدواج دارد.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح تحول نظام سلامت و سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلوگیری از تک فرزندی و در افزایش امید به زندگی در سطح جامعه و در نتیجه افزایش میزان باروری تاثیر بالایی داشته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 292669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟