الگو گرفتن عراق از تجربه‌های ایران در حوزه سرمایه‌گذاری آموزشی

محمد اقبال‌الصیدلی وزیر آموزش و پرورش عراق در جلسه اعضای کمیته مشترک آموزشی ایران در بغداد، پیرامون همکاری‌ها در بخش آموزش و پرورش میان دو کشور، با بیان اینکه عراق نیازمند کسب تجربه است، بر ادامه تبادل هیأت‌ها و تبادل تجربیات میان ایران و عراق تأکید کرد و تشکیل کارگروه‌ها و کمیته‌های مشترک و ادامه سفرهای کاری دو طرف را ضروری دانست.

وزیر آموزش و پرورش عراق، برخی تجربه‌های ایران را مانند مشارکت‌های مردمی (خیرین مدرسه ساز) مثال زد و گفت: ما با الگو گرفتن از ایران تازه، این راه را آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به سفرهایش به ایران و بازدیدهایی که از مراکز آموزشی ایران داشته است، گفت: عراق در بسیاری از طرح‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آموزشی، از تجربه‌های ایران الگو گرفته است.

اقبال‌الصیدلی با اشاره به همزیستی و مشترکات فراوان 2 کشور، خواستار تقویت روابط و تبادل هیأت‌ها میان 2 کشور شد و ابراز امیدواری کرد دو کشور در چارچوب کمیته‌ها و کارگروه‌های مشترک، در این حوزه گام‌های رو به جلو بردارند و عراق بتواند از تجربه‌های ایران در بخش‌های مختلف استفاده کند.

وی، جنگ، تحریم و ضعف بودجه را از عوامل عقب‌ماندگی کشورش در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: سال گذشته سال سختی برای آموزش و پرورش عراق بود که خوشبختانه از آن عبور کردیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 289812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟