دلایلی که اصلاح طلبان شورای شهر قالیباف را استیضاح نکردند

مجتبی شاکری عضو شورای شهر تهران، با بیان اینکه عملگرایی شهردار تهران صفت خوبی در برابر غوغا سالاری دیگران است گفت: عملگرا بودن صفت خوبی است که به شهردار تهران نسبت داده شده چراکه عملگرایی دقیقا در برابر بی عملی و سکون کسانی قرار می گیرد که بیشتر اهل بلوا و غوغاسالاری هستند تا انجام وظایف و خدمت به مردم. متاسفانه در هفته ها و ماه های اخیر برخی از دوستان اصلاح طلب در شورای شهر ادعا کردند که شهر ویران شده و با مدیریت جدید باید از این شهر ویران آواربرداری کرد! با اینکه این افراد که خود در شورای شهر حاضر و ناظر بر اعمال و رفتارهای دکتر قالیباف بوده اند اما یک بار حرف خود را به صورت درست و شایان توجه مطرح نکرده اند.

وی در خصوص مطالب بیان شده از سوی اعضای اصلاح طلب شورای شهر گفت: بنده چندین بار به همکاران اصلاح طلب شورای شهر گوشزدکردم و گفتم آقایان اصلاح طلبی که مدعی هستید شهر در ۱۲ سال گذشته ویران شده شما یا از شجاعت واقعی برای بیان و پیگیری ادعاهایتان برخوردار نیستید یا سندی برای آنچه که میگویید ندارید! اینکه فقط با روزنامه ها و رسانه های جناح خودتان مصاحبه می کنید که باغات را ویرن کرده اند، هوای تهران آلوده است و شهر را فروخته اند و شهردار، تهران را ویرانه کرده که سندی برای اثبات ادعای شما نیست!

۱۳ عضو اصلاح طلب شورا حتی یک تذکر منجر به سوال نداشتند

اگر مطالبی که عنوان می کنید صحت داشته باشد نباید از کسی بترسید؛ می توانید با شجاعت لازم از طریق کانالهای قانونی حرف و ادعای خود را به اثبات برسانید. شما به عنوان اعضای شورای شهر از این حق برخوردار بودید که با تذکر، سوال و درنهایت استیضاح شهردار را متوجه اشتباهاتش کنید. از این رو باید گفت شما نه از شجاعت لازم برای اثبات سخنانتان برخوردار هستید نه سندی برای اثبات ادعاهایتان دارید! در غیر این صورت چرا طی این سالهایی که دکتر قالیباف در بخشی از دوره دوم شورای شهر تا سوم و چهارم به عنوان مدیر شهری قرار داشه شما حتی یک سوال قانونی و استیضاح از ایشان نکرده اید؟ فقط آقای قناعتی و آقای حافظی طی چهار سال گذشته دو سوال پرسیده اند در حالی که تمامی ۱۳ اصلاح طلب عضو شورای چهارم حتی یک تذکر منجر به سوال نداشته اند.

اگر سندی درباره پلاسکو و قصور شهرداری دارید ارائه کنید!

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به رفتارهای متناقض اصلاح طلبان یادآورشد: متاسفانه اعضای اصلاح طلب شورای شهر کاری جز غوغاسالاری ندارند آنها با تمام هیاهویی که دارند اگر واقعا درباره ساختمان پلاسکو و قصور شهرداری نامه ای می داشنتد چرا درنگ کردند و با آنکه آن همه از تشکیل کمیته حقیقت یاب گفتند اما در عمل کاری نکردند حال از این دوستان سوال می کنم اگر شهرداری مقصر بود چرا شهردار را استیضاح نکردید؟ آقای تندگویان گفته است شهرداری تهران ۶۰هزار میلیارد تومان بدهی دارد اگر اینگونه است چرا معطل کردید و شهردار را استیضاح نکردید؟ یا آقای حقانی از ویرانی باغات تهران گفته است از ایشان می پرسم شما که از زمان آقای کرباسچی در شهرداری بوده اید چرا یک سوال منجر به استیضاح نپرسیدید که شهردار تهران بر کنار شود؟

اگر قالیباف تخلف کرده، حداقل یک تذکر کتبی به او می دادید

شاکری در پایان خطاب به اصلاح طلبان عضو شورای چهارم که به شهردار حمله می کنند گفت: برخی از اعضای اصلاح طلب شورای شهر در پاسخ به سوالهای مطرح شده از اقلیت بودن خود می گویند. بنده به آنها و آقای حکیمی پور عرض کردم شما که رسانه دارید می توانستید از طریق رسانه های اصلاح طلب اعلام کنید که من حکیمی پور تذکرم را به سوال تبدیل کردم اما به دلیل اینکه دوستان خودم یاری نکردند نتوانستم آن را به سوال تبدیل کنم! دوستانی که به جای انصاف غوغاسالاری را پیشه کرده اند حتی تا مرحله تذکر هم پیش نرفتند آنها تنها در حد یک خبر رسانه ای حرف خود را بیان کردند و حتی در شورای شهر هم ما یک تذکر کتبی از آقایان ندیدیم. این نقطه ضعف همه این آقایان است بخصوص آقای سالاری که با شانتاژ کاری حتی یک سوال هم مطرح نکرده در حالی که ایشان عضو کمیسیون ماده صد است و تمام احکام مربوط به تراکم و فروختن شهر و تخلف هایی از این دست زیرنظر ایشان است آیا با توجه به اینکه ایشان در چنین سمتی قرار دارند این مساله جای شائبه شبهه نمی گذارد که اگر شهردار خلافی مرتکب شده شما که دستتان پر از تخلف تراکم فروشی و ... است چرا اقدامی منجر به طرح تذکر، سوال و استیضاح نداشته اید؟برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 289344 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟