در سیصد و شصت و چهارمین جلسه شورا بررسی طرح" الزام شهرداری تهران به بهره گیری از تجارت الکترونیک به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری تهران \" در دستور جلسه قرار گرفت.

اقبال شاکری در جریان بررسی الزام شهرداری تهران به بهره گیری از تجارت الکترونیک به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار شهرداری تهران افزود: این طرح باید با رعایت مواد 128 ، 132 و 134 برنامه پنج ساله دوم شهرداری باشد.

محسن سرخو گفت: در برنامه پنج ساله دوم، بخشی تحت عنوان مدیریت تقاضای سفر که یکی از مصادیق آن مکانیزه کردن روش های خرید است، مطرح شده که این امر به عنوان پایلوت در فروشگاه های شهروند تکلیف شده است.

وی افزود : با خرید الکترونیک مدیریت تقاضای سفر امکان پذیر خواهد بود .

محمد حقانی با بیان برخی آمار مربوط به دیگر نقاط جهان گفت: در حال حاضر در برخی شهرهای جهان خرید های آنلاین رواج داشته به گونه ای که 60 درصد خرید کتاب ، موزیک فیلم و گیم به صورت آنلاین انجام می شود.

وی ادامه داد: 43 درصد خرید رایانه، تبلت و وسایل الکترونیکی ، 40 درصد البسه و کفش ، 39 درصد اسباب بازی ها ،36 درصد تجهیزات ورزشی ، 33 درصد لوازم خانگی و 30 درصد مبلمان خانگی به صورت آنلاین خریداری می شود .از این رو اجرای این طرح ضروری است و می تواند یکی از منابع درآمدی پایدار شهر باشد.

محمد مهدی تندگویان نیز گفت: در حال حاضر تجارت الکترونیک در شهر انجام می شود و عوارض این کسب و کار می تواند یکی از منابع درآمدی پایدار باشد.

دنیا مالی گفت: در سال میلیارد ها تومان خرید و فروش در قالب فضای مجازی از طریق ماهواره ها و به وسیله شماره های«رمی وزارت ارتباطات» آن هم با نازلترین کیفیت بدون پرداخت عوارض انجام می شود ،از این رو باید در این زمینه ورود کنیم.

وی افزود :باید توجه داشت که نظارت ما باید مهمتر از درآمد ما باشد چرا که کلاهبرداری در فضای الکترونیکی بیشتر انجام می شود.

مهدی چمران گفت: از طریق این طرح خدمات و کسب و کار الکترونیک در شهر و ساماندهی آنها و پیش بینی عوارضی که باید بپردازند انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: شهرداری تهران باید از این روش استفاده کند تا از بسیاری رفت و آمد ها کاسته شود و نیز در ارائه خدمات و خرید و فروش ها مدیریت سفر هم ساماندهی کند چون ورود شهرداری به این فضا موجب جلب اعتماد بیشتر مردم خواهد شد .

چمران خاطر نشان ساخت : در حال حاضر فعالان حوزه تجارت الکترونیک درآمد هایی دارند که این درآمد ها عوارضی را به شهر تحمیل می کنند از این رو باید پیش بینی عوارض برای این کسب و کار صورت بگیرد . این در حالی است که برخی از فعالان در این عرصه درمکان های دیگر مستقر هستند و با این طرح عوارضش را در تهران باید بپردازند .

در نهایت این طرح با رای موافق اعضای شورای شهر به تصویب رسید .بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

کدخبر: 288441 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟