راه‌اندازی مجدد دوره آموزشی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در آذربایجان‌غربی

در این دیدار جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی و محسن مددی مدیرکل فنی‌و‌حرفه‌ای این استان، درخصوص برگزاری برخی دوره‌های آموزشی مشترک در حوزه صنایع‌دستی و استفاده از تجربیات مشترک و کارشناسان مجرب گفت‌وگو کردند.

نحوه راه‌اندازی و فعال‌سازی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی در سه روستای نمونه گردشگری استان ازجمله مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده در این دیدار بود.

اخیراً سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این سه روستا را، که شامل بسطام چایپاره، باغچه‌جوق ماکو و مارمیشو ارومیه است، جزو 78 روستای منتخب کشور اعلام کرد تا طرح ضربتی تولید و اشتغال در آن‌ها با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با تولید و آموزش و اشتغال به‌اجرا درآید.

در این نشست مقرر شد برای عملیاتی کردن طرح آموزش صنایع‌دستی در این سه روستا، تفاهم‌نامه مشترک سه‌جانبه‌ای بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، اداره‌کل فنی‌و‌حرفه‌ای و سازمان برنامه‌وبودجه استان آذربایجان‌غربی به‌امضا برسد.

در این جلسه براساس تفاهم‌نامه مشترکی که سال قبل بین دو اداره‌کل میراث‌فرهنگی و فنی‌و‌حرفه‌ای آذربایجان‌غربی به‌امضا رسیده بود بر راه‌اندازی مجدد دوره آموزشی سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با مشارکت این دو اداره‌کل تأکید شد.بهترین قیمت های اجاره و فروش مسکن را اینجا ببینید / مشاوره رایگان

 

کدخبر: 286952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟